انتشار رپرتاژ آگهی در قالب خبر در ایرنا، عین فساد است

برای آنان که در مورد فساد بودن این عملکر ایرنا، اندکی تردید دارند، کتاب فساد در رسانه ها چاپ انتشارات سروش که راهنمای علمی رفع این تردید است، مطالعه کنند. همچنین ایرنایی هایی که با روزنامه ها ارتباط دارند از تحریریه  آنان بپرسند که چنین فرمت های منتشره در قالب خبر، رپرتاژ آگهی است یا خیر. که قطعا پاسخ مثبت است و بنابراین باید در بخش آگهی ها منتشر شوند و در هرصورت از بابت انتشار آن سازمان خبری پول دریافت می کند اما درشکل رپرتاژ آگهی در قالب خبر، علاوه بر پرداخت وجه، فساد فریب مخاطب هم رخ می دهد که این مهمتر است.

پرسش: مدتهاست که خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) اقدام به انتشار رپرتاژ آگهی در قالب خبر می کند که بی تردید و به طور قطع عین فساد و فریب مخاطب خواهد بود که برای آگاهی به خبر این رسانه مراجعه می کند در حالی که در واقع آگهی بازرگانی به خورد او داده می شود. این فساد فراگیر در ایرنا که با ذهن و آگاهی مخاطب درگیر می شود و او را می فریبد اخیراً از سوی برخی ایرنایی ها شاغل یا مربتط با این رسانه که شاید تجربه چندانی هم نداشته باشند، با تعجب روبرو شده و آن را زیر سئوال برده اند که در زیر نمونه آن در یکی از کانال های ایرنا متشر شده است:                  برای آنان که در مورد فساد بودن این عملکر ایرنا، اندکی تردید دارند، کتاب فساد در رسانه ها چاپ انتشارات سروش که راهنمای علمی رفع این تردید است، مطالعه کنند. همچنین ایرنایی هایی که با روزنامه ها ارتباط دارند از تحریریه  آنان بپرسند که چنین فرمت های منتشره در قالب خبر، رپرتاژ آگهی است یا خیر. که قطعا پاسخ مثبت است و بنابراین باید در بخش آگهی ها منتشر شوند و در هرصورت از بابت انتشار آن سازمان خبری پول دریافت می کند اما درشکل رپرتاژ آگهی در قالب خبر، علاوه بر پرداخت وجه، فساد فریب مخاطب هم رخ می دهد که این مهمتر است.     ###