افزایش مسافرت‌های داخلی درجهان به دلیل «تخفیف ۲۳ درصدی» شرکت‌های هواپیمایی

بسیاری از شرکت‌های هواپیمایی جهان در ماه آوریل به دلیل شیوع کرونا تقریبا تمام فعالیت‌های خود را متوقف کردند، اما ماه مه تعداد مسافران داخلی برای پروازها ۳۰ درصد افزایش یافت که این افزایش به دلیل ارائه تخفیف بوده است.

پرسش: انجمن بین‌المللی حمل‌ونقل هوایی، یاتا، می‌گوید شرکت‌های هواپیمایی جهان در ماه مه به‌طور متوسط ۲۳ درصد به مشتریان داخلی خود تخفیف داده‌اند تا مسافر جذب کنند. بر اساس این گزارش، بسیاری از شرکت‌های هواپیمایی جهان در ماه آوریل به دلیل شیوع کرونا تقریبا تمام فعالیت‌های خود را متوقف کردند، اما ماه مه تعداد مسافران داخلی برای پروازها ۳۰ درصد افزایش یافت که این افزایش به دلیل ارائه تخفیف بوده است. به گزارش خبرگزاری رویترز، یاتا روز چهارشنبه ۱۴ خرداد گفت که ارائه تخفیف‌ها در دوران بعد از کرونا سوددهی شرکت‌های هواپیمایی را در معرض خطر قرار می‌دهد. برایان پیرس، کارشناس ارشد انجمن بین‌المللی حمل‌ونقل هوایی، گفته است که شرکت‌های هواپیمایی دوره سختی را می‌گذرانند. او افزود: افزایش تعداد مسافران در ماه مه به بهای ارائه تخفیف از سوی شرکت‌های هواپیمایی به مسافران داخلی بوده است در حالی که این صنعت در میانه بحران کرونا نیاز به پول و درآمد دارد. به گفته پیرس، وضعیت شرکت‌های هواپیمایی آسیایی اندکی بهبود پیدا کرده و تعداد پروازهای داخلی در چین، کره جنوبی و ویتنام در ماه مه افزایش یافته است. شرکت‌های هواپیمایی ارزان‌قیمت اروپایی مانند «ویز ایر» و «رایان ایر» نیز در مقام مقایسه با دیگر شرکت‌های هواپیمایی که خدمات رفاهی بالاتری به مسافران ارائه می‌کنند، خود را در وضعیت بهتری می‌بینند.   ###