واکنش وزارت ارشاد به تبلیغات «غیراخلاقی» در تهران: تصاویر دستکاری شده

به نوشته این روزنامه، در این تبلیغات معنی معمولی واژه‌ها با فونت بسیار ریز و حتی درون دو پرانتز آورده شده، اما «معنی سخیف و سبک لغت برجسته می‌شود».

پرسش:با وجود انتشار عکس در فضای مجازی از پوسترهای تبلیغاتی با مضمون شوخی‌های جنسی، مدیرکل دفتر تبلیغات وزارت ارشاداذعان کرد که این عکس‌ها جعلی نیست، اما تصاویر منتشر شده از آنها «دستکاری شده است». احسان حجتی در مصاحبه با باشگاه خبرنگاران جوان گفت: «البته نمی‌خواهم بگویم جعلی است؛ بلکه می‌گویم این تصاویر دستکاری شده است.» وی گفت: «قطعا نه از سوی وزارتخانه مجوز چنین آگهی‌هایی صادر می‌شود و نه آگهی‌دهندگان چنین سفارش‌هایی می‌دهند.»  حجتی پس از آن وادار به واکنش شد که روزنامه جمهوری اسلامی تصویری از این پوسترها را منتشر کرد. این روزنامه در شماره روز یک‌شنبه، ۱۲ خرداد، ضمن انتشار تصاویری در مقاله‌ای نوشت که در برخی از پوسترهای تبلیغاتی از «پیام‌های دوپهلو یا چندپهلو» که یادآور شوخی‌های جنسی است استفاده شده است. به نوشته این روزنامه، در این تبلیغات معنی معمولی واژه‌ها با فونت بسیار ریز و حتی درون دو پرانتز آورده شده، اما «معنی سخیف و سبک لغت برجسته می‌شود».   ###