مشاور نظامی رهبری:آماده حمایت نظامی ازسوریه برای مقابله با آمریکا هستیم

پرسش:مشاور رهبر انقلاب در امور نظامی می‌گوید اگر سوریه برای مقابله با آمریکا در شرق خاک خود «کمک» بخواهد، جمهوری اسلامی از این کشور «حمایت نظامی می‌کند».

پرسش:مشاور رهبر انقلاب در امور نظامی می‌گوید اگر سوریه برای مقابله با آمریکا در شرق خاک خود «کمک» بخواهد، جمهوری اسلامی از این کشور «حمایت نظامی می‌کند».

حسین دهقان این موضوع را در گفت‌و‌گو با شبکه راشا تودی بیان کرده و افزوده که آمریکا از آن رو که به «دعوت» دولت بشار اسد وارد خاک سوریه نشده، باید از این کشور خارج شود.

وی که در دولت اول حسن روحانی سمت وزیر دفاع را به عهده داشت، صریحا گفته است: «اگر دولت سوریه و مردم سوریه بخواهند با آمریکا در شرق فرات مقابله کنند و کمکی از ایران بخواهند، ایران آمادگی دارد که در این مقابله، از سوریه حمایت نظامی کند».

این یکی از صریح‌ترین موضع‌گیری‌های یک مقام ایرانی علیه حضور نیروهای آمریکا در سوریه است که به دنبال افزایش تنش میان تهران و واشینگتن، با خروج ایالات متحده از توافق هسته‌ای و افزایش فشارهای این کشور بر ایران اعلام می‌شود.

دهقان در بخش دیگری از این گفت‌وگو که تنها قسمت‌هایی از آن منتشر شده، به موضوع حمایت ایران از یمن پرداخته و گفته که «یمنی‌ها با آنچه دارند، در حال دفاع از خودشان هستند و می‌توانند از هر کس که باشد کمک دریافت کنند و اگر از ما هم بخواهند به آنان کمک خواهیم کرد».

دهقان با بیان اینکه ما در یمن «حضور نظامی نداریم و نخواهیم داشت»، اضافه کرده که یمنی‌ها «هر چه نیاز داشته باشند، به آنان می‌توانیم بدهیم».

 

###




نظرات کاربران

آخرین اخبار
از پرسش به شما 1
از پرسش به شما 2
یادداشت و نظر
از پرسش به شما
تماشا و نشست
© تمامی حقوق برای شرکت ایده بکر مبین محفوظ است.