جنجال نژادپرستی در فوتبال آلمان بعد از کناره‌گیری اوزیل

پرسش:کناره‌گیری مسعود (مسوت) اوزیل، بازیکن ترک‌تبار آلمان از تیم ملی این کشور، جنجالی بر سر مسئله نژادپرستی در ورزش و فوتبال آلمان به راه انداخته است.

پرسش:کناره‌گیری مسعود (مسوت) اوزیل، بازیکن ترک‌تبار آلمان از تیم ملی این کشور، جنجالی بر سر مسئله نژادپرستی در ورزش و فوتبال آلمان به راه انداخته است.

امروز فدراسیون فوتبال آلمان هر گونه اتهام نژادپرستی علیه خود را در ارتباط با اوزیل رد کرده اما گفته است که می‌توانست برای محافظت از او در برابر بدرفتاری‌ها فعال‌تر عمل کند.

اوزیل ۲۹ ساله پیش از این با انتقاد از "نژادپرستی و بی‌حرمتی" در فوتبال آلمان اعلام کرده بود که از تیم ملی فوتبال این کشور کناره‌گیری می‌کند.

فدراسیون فوتبال آلمان در بیانیه‌اش از تصمیم مسوت اوزیل ابراز تاسف کرده است.

ساعاتی پیش سخنگوی صدر اعظم آلمان هم در جواب خبرنگاران گفته بود که آنگلا مرکل به تصمیم اوزیل برای ترک تیم ملی "احترام" می‌گذارد.

جنجال‌ها از آن موقع آغاز شد که فدراسیون فوتبال آلمان و رسانه‌ها از انتشار عکس اوزیل در کنار رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه، انتقاد کردند. این عکس حدود دو ماه پیش و در یک مراسم خیریه در لندن گرفته شده بود.

این انتقادها پس از حذف غیرمنتظره آلمان از مرحله گروهی جام جهانی روسیه شدت گرفت.

اکنون فدراسیون فوتبال آلمان اذعان کرده است که این مسئله را به خوبی مدیریت نکرده است: "باعث تاسف است که مسعود اوزیل احساس می‌کند که به اندازه کافی در برابر شعارهای نژادپرستانه حمایت نشده است."

اوزیل در بیانیه‌ خود نوشته بود "وقتی می‌بریم من آلمانی هستم، اما وقتی می‌بازیم من یک مهاجرم."

این بازیکن باشگاه آرسنال به طور مشخص ادعاهایی علیه رینهارت گریندل، رئیس فدراسیون فوتبال آلمان مطرح کرده بود.

فدراسیون فوتبال آلمان می‌گوید که به تمام ادعاهای اوزیل علنی وعمومی پاسخ نخواهد داد.

 

 

###

 




نظرات کاربران

آخرین اخبار
از پرسش به شما 1
از پرسش به شما 2
یادداشت و نظر
از پرسش به شما
تماشا و نشست
© تمامی حقوق برای شرکت ایده بکر مبین محفوظ است.