توپاک شکور، اسطوره موسیقی هیپ هاپ در سال ۱۹۹۶ در یک تیراندازی در لاس وگاس چهار گلوله خورد.

قتل او در سه دهه گذشته همچنان یک راز باقی مانده است.

در ژوئیه امسال پلیس ایالت نوادای آمریکا تایید کرد که حکم تفتیش و بازرسی را در رابطه با قتل حل‌نشده توپاک شکور، مجددا صادر کرده است.

نام مرد بازداشت شده «دوان دیویس» ملقب به «کیف دی» عنوان شده و پلیس می‌گوید که اوایل سال جاری میلادی خانه همسر او در ایالت نوادا در ارتباط با تحقیقات این قتل بازرسی شده بود.

مرد بازداشت شده در خاطرات خود با نام «افسانه خیابان کامپتون» که در سال ۲۰۱۹ منتشر شد، اعتراف کرد که یکی از سرنشینان خودرویی بوده که شلیک مرگبار از آن صورت گرفته، اما منکر حمل اسلحه شده بود.

ماموران آگاهی و پلیس خانه‌ای را در هندرسون در حومه لاس وگاس بازرسی کرده‌اند، محلی که توپاک شکور در سپتامبر ۱۹۹۶ به ضرب گلوله در آن کشته شد.

پلیس متروپولیتن لاس وگاس در آن زمان با استناد به این که تحقیقات در مورد این قتل در حال انجام است، جزئیات بیشتری از این تفتیش و بازرسی ارائه نکرده بود.

توپاک شکور را یکی از تاثیرگذارترین رپرهای تمام دوران دانسته‌اند. رکورد فروش ۷۵ میلیون از آثارش در سراسر جهان، او را به یکی از پرفروش‌ترین هنرمندان موسیقی تبدیل کرده‌است.

در سال ۲۰۱۷، نام توپاک شکور در موزه «تالار مشاهیر راک اند رول» ثبت شد. توپاک شکور هنگام مرگ تنها ۲۵ سال داشت.

شکور، که نام کوچکش «توپاک» با سبک هنری «2Pac» ترسیم شده بود، اولین آلبوم خود را در سال ۱۹۹۱ منتشر کرد و با آهنگ‌هایی از جمله «عشق کالیفرنیا»، «همه نگاه‌ها به من»، «تغییر»، و «از تو دلخور نیستم» به موفقیت رسید.

از مظنون بازداشت شده چه می‌دانیم؟

مرد بازداشت شده «دوئان دیویس» نام دارد که نام مستعار خیابانی او «کیف دی» بوده و به گفته پلیس در سال ۱۹۹۶ که توپاک شکور به قتل رسید او «سرکرده باند خلافکارهای» ان محله بوده است.

دوئان دیویس بارها اذعان کرده و در بیوگرافی که از زندگی خودش نوشته هم تصریح کرده که در شب قتل داخل خودرویی بود که از آن به سوی توپاک شلیک شده اما مدعی است که در آن لحظه اسلحه به دست نداشته است.

با این حال، به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس مارک دیجیاکومو، دادستان عمومی ناحیه کلارک ایالت نوادا می‌گوید کیف دی در آن روزها «همه کاره و سرکرده باند محله» بوده و او بوده که «دستور شلیک و قتل» توپاک را صادر کرده است.

پلیس می‌گوید کیف دی (دوئان دیویس) در سال‌های منتهی به قتل توپاک در محله جنوبی خیابان کمپتون کریپس، سرکرده خلافکارها بوده است.