نامه هشداری انجمن اسلامی جامعه پزشکی ایران به دبیر شورای عالی امنیت ملی درباره ؛
سلامت موسوی و رهنورد و کروبی

انجمن اسلامی جامعه پزشکی ایران ضمن تاکید مکرر بر ضرورت رفع این حصر تحمیلی و غیر انسانی، خواستار بررسی فوری شرایط جسمی و سلامت این عزیزان توسط پزشکان مستقل و معتمد و امکان درمان بیماری‌های ایشان در محیط مناسب می‌باشد.

پرسش: انجمن اسلامی جامعه پزشکی ایران نامه ای هشدارآمیز به دبیر شورای عالی امنیت ملی در خصوص سلامتی آقایان مهندس موسوی و حجت الاسلام کروبی و همچنین خانم زهرا رهنورد منتشر کرد.

متن این نامه:

دبیر محترم شورای عالی امنیت ملی 
جناب آقای علی اکبر احمدیان

با سلام و احترام 

همانطور که استحضار دارید سیزده سال از حصر غیرقانونی و بدون محاکمه در دادگاه صالحه سرکار خانم رهنورد و آقای مهندس میرحسین موسوی و حجت الاسلام مهدی کروبی می‌گذرد.

از دیدگاه علم پزشکی تحمیل شرایط حصر و قطع ارتباط اجتماعی افراد به خودی خود موجب فعال شدن مکانیسم‌های آسیب رسان و استهلاک جسم و جان ایشان می‌شود.

بر این اساس با توجه به سال‌های طولانی این حصر بی‌سرانجام و شرایط سخت تحمیلی ناشی از آن، بیماری‌های متعددی بر این عزیزان عارض شده است که بر اساس اطلاعات واصله در ایام اخیر بعضی از این بیماری‌ها شدت گرفته و موجب نگرانی جدی خانواده محترم و مردم شریف ایران شده است.

با عنایت به موارد مذکور، انجمن اسلامی جامعه پزشکی ایران ضمن تاکید مکرر بر ضرورت رفع این حصر تحمیلی و غیر انسانی، خواستار بررسی فوری شرایط جسمی و سلامت این عزیزان توسط پزشکان مستقل و معتمد و امکان درمان بیماری‌های ایشان در محیط مناسب می‌باشد.

انجمن اسلامی جامعه پزشکی ایران 
۱۴۰۲/۶/۲۶

 

 

 

###




نظرات کاربران

آخرین اخبار
از پرسش به شما 1
از پرسش به شما 2
یادداشت و نظر
از پرسش به شما
تماشا و نشست
© تمامی حقوق برای شرکت ایده بکر مبین محفوظ است.