هشدار رئیس فراکسیون محیط زیست مجلس: وضعیت اشعه فرابنفش در تهران بحرانی شده

افزایش مراجعه با علائم «قلبی و ریوی» به بیمارستان‌ها.

پرسش: رئیس فراکسیون محیط زیست مجلس گفته است وضعیت تابش اشعه فرابنفش (UV) در تهران بحرانی شده و به عدد ۱۲ رسیده است.

سمیه رفیعی با اشاره به تداوم افزایش دمای هوا گفته ضروری است شهروندان از ساعت ۸ صبح تا ساعت ۱۷ از قرارگرفتن در معرض نور مستقیم خورشید به طور جدی پرهیز کنند.

رئیس فراکسیون محیط زیست مجلس با اشاره به تداوم گرمای ۴۰ درجه در تهران گفته:« رکورد گرمای استان تهران در مردادماه سال ۹۲ با ۴۵.۶ درجه سانیتگراد در ورامین ثبت شده است. در شهر تهران هم در تیرماه سال‌های ۳۷، ۵۲ و ۵۴ دمای ۴۳ درجه و در تیر ماه سال‌های ۷۴، ۸۲، ۸۷ و مرداد ماه ۹۲ دمای ۴۲/۶ رکورد زده است.»

او گفته: از ابتدای سال زراعی ۱۴۰۱ (مهرماه) تا روز گذشته در مقایسه با دوره بلند مدت ۳۰ ساله، متوسط دما در استان تهران یک درجه و نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۰/۶ درجه افزایش داشته است.

رییس فراکسیون محیط زیست مجلس تاکید کرد: «تمام این آمارها نشان می‌دهد موضوع تغییرات اقلیم و گرمایش جهانی تاثیر خود را با سرعتی بیش از تصور بر زندگی و حیات کشور و منطقه ما گذاشته است و اگر هرچه سریعتر اقدام موثری صورت نگیرد قطعا همه متضرر خواهند شد.»

هیات دولت چهارشنبه و پنج‌شنبه این هفته را به‌علت افزایش دمای هوا در سراسر کشور تعطیل رسمی اعلام کرد.

 

افزایش مراجعه با علائم «قلبی و ریوی» به بیمارستان‌ها

حسن واعظی، رییس مرکز مدیریت بیمارستانی و تعالی خدمات بالینی وزارت بهداشت خبر از افزایش مراجعه بیماران قلبی و ریوی به مراکز درمانی داده است.

به گفته وی «از هفته آخر تیرماه سال جاری تاکنون بین ۱۰ تا ۱۵ درصد افزایش مراجعه بیماران قلبی و ریوی به مراکز درمانی را داشتیم که درصدی هم مربوط به گرمازدگی بوده است.»

واعظی گفته با توجه به اینکه گرمازدگی یکی از دلایل افزایش مراجعات به مراکز درمانی بوده گفت: «توصیه ما به مردم این است که در ساعت پیک گرما یعنی از ۱۰ صبح تا ۴ عصر کمتر در معرض گرما قرار گیرند و ترجیحا کارهای خود را به قبل یا بعد از این ساعات موکول کنند.»

این مقام وزارت بهداشت گفت که «دو طیف از افراد شامل کودکان زیر ۵ سال و افراد بالای ۶۵ سال هم باید احتیاط ویژه برای تردد کمتر در محیط باز و فضای گرم را رعایت کنند. افراد دارای بیماری‌های قلبی، عروقی، ریوی و مزمن گوارشی هم باید رعایت کنند.»

 

 

###




نظرات کاربران

آخرین اخبار
از پرسش به شما 1
از پرسش به شما 2
یادداشت و نظر
از پرسش به شما
تماشا و نشست
© تمامی حقوق برای شرکت ایده بکر مبین محفوظ است.