در دشمنی هم نباید اخلاقیات را زیرپا گذاشت؛
جعل عکس علیه ایران توسط رسانه دولت آمریکا

نه اینکه در ایران وضع گل و بلبل باشد که نیست بلکه بلحاظ اقتصادی شرایط بسیار بد است اما این موجب آن نمی شود که برای نشان دادن و یا بزرگنمایی این وضعیت به جعل و دروغ متوسل شد.

پرسش: رادیو فردا رادیویی که بنابر اعلان رسمی اش در سایت خودش، وابسته به وزارت خارجه آمریکاست، در خبری مربوط به افزایش تعداد فقرا در ایران، از عکس جعلی استفاده کرده است.

این برای ده ها بار است که چنین رسانه هایی وابسته به دولت آمریکا و یا همسو با آن به دلیل دشمنی سیاسی میان این دولت با ایران، به اقدامات غیر اخلاقی و غیرحرفه ای متوسل می شود.

نه اینکه در ایران وضع گل و بلبل باشد که نیست بلکه بلحاظ اقتصادی شرایط بسیار بد است اما این موجب آن نمی شود که برای نشان دادن و یا بزرگنمایی این وضعیت به جعل و دروغ متوسل شد.

 

 

رادیو فردا برای این خبر خود که روز سه شنبه سوم مرداد 1402 در سایتش منتشر کرد، برای تجسم سازی افزایش فقر در ایران از عکسی جعلی و نامربوط استفاده کرد.

 

 

علاوه بر اینکه در هیچ کجای ایران توزیع غذا از سوی هیچ نهاد دولتی و یا حکومتی وجود ندارد پون بودجه ای برای آن تامین نشده که همه ما درسطح جامعه شاهد خلاف آن هستیم، مگر آنکه غذای نذری باشد، دقت در عکس نشان می دهد که این عکس مربوط به رویدادی سیاسی است زیرا با دقت در آن مشاهده می کنیم که نفرات مرد در جلوی صف انگشتان دست خود را به نشانه پیروزی به عکاس نشان می دهند و در انتهای صف هم یک روحانی قرار دارد. 

ضمن آنکه نمایندگان رسانه هایی مثل آسوشیتدپرس که این عکس متعلق به آن است، فقط در ایام انتخابات اجازه ورود به ایران و تصویربرداری را دارند.

نکته دیگر آنکه تجربه توزیع غذا در جامعه ما نشان می دهد که افراد در صف اینچنین منظم و با رعایت جدایی جنسیتی قرار نمی گیرند بلکه چنان ازدحام و ولوله و بی نظمی راه می اندازند که بعضا توزیع کنندگان غذا از توزیع منطرف می شوند.

 

###




نظرات کاربران

آخرین اخبار
از پرسش به شما 1
از پرسش به شما 2
یادداشت و نظر
از پرسش به شما
تماشا و نشست
© تمامی حقوق برای شرکت ایده بکر مبین محفوظ است.