مجلس شورای اسلامی با درخواست تحقیق و تفحص از سازمان اوقاف موافقت کرد

از محورهای این تحقیق و تفحص رها شدن بدون برنامه موقوفات، درخواست گزارش از میزان و نحوه سرمایه گذاری اوقاف طی ۵ سال اخیر، در اختیار قرار دادن موقافات به افراد خاص، گزارش از میزان مبالغ موجود در حسابهای بانکی ادارات کل و این سازمان است.

پرسش: همزمان با افشاگری های فوق ال عاده از سوئآستفاده یا تعارض منافع برخی مقامات و ائمه جمعه از موقوفات کشور، گزارش رسیده که مجلس شورای اسلامی در جلسه امروز خود با درخواست تحقیق و تفحص از سازمان اوقاف و امورخیریه موافقت کرده است.

۱۷۰ نماینده مجلس به این اقدام رای موافق دادند.

از محورهای این تحقیق و تفحص رها شدن بدون برنامه موقوفات، درخواست گزارش از میزان و نحوه سرمایه گذاری اوقاف طی ۵ سال اخیر، در اختیار قرار دادن موقافات به افراد خاص، گزارش از میزان مبالغ موجود در حسابهای بانکی ادارات کل و این سازمان است.

اخیرا بعضی از فعالان رسانه‌ای در شبکه‌های اجتماعی با انتشار اسنادی از فساد در این سازمان خبر دادند و موضوعات واگذاری موقوفات به خانواده رئیس این سازمان برجسته شد.

مهدی خاموشی، رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه در پاسخ گفته این سازمان «کاملاً تحت نظارت سازمان بازرسی کل کشور است» و در همه فرآیند‌های آن حضور دارند.

 

افشاگری بی سابقه علیه رئیس اوقاف کشور: ملک ده ها هکتاری موقوفه را به عروس خود واگذار کرده

 

پیش از این؛ وحید اشتری افشاگر مشهور فساد و عضو جنبش عدالتخواه در افشاگری جدیدی مدعی شده رئیس سازمان اوقاف و امورخیریه کشور که منصوب رهبری است ، یک ملک 150 هکتاری با دامداری یکهزار راسی را به عروسش در ازای یک میلیون تومان اجاره ماهانه واگذار کرده است.

بعدا اوقاف گزارش داد که این واگذاری قبل از انتصاب خاموشی به ریاست این سازمان بوده اما وحید اشتری پاسخ او را داد که همین مصداق تعارض منافع است.

 

 

اشتری حدود یک هفته بعد در افشاگری دیگری خبر داد که یکی از بزرگ‌ترین موقوفات استان خراسان، با عنوان «گوهرشاد»، شش سال پیش به احمد علم‌الهدی امام جمعه مشهد واگذار شده است.

این فعال ضدفساد روز دوشنبه ۱۹ تیرماه در توئیتی نوشت که «موقوفه واگذارشده»، بیش از هزار هکتار زمین در مشهد و پنج هزار و ۷۰۰ «رَقبه سنددار» در چناران استان خراسان دارد.

این فعال اصولگرا با انتشار نامه «رئیس اداره تحقیق و حسابرسی، اوقاف و امور خیریه استان خراسان» در این زمینه نوشت: «در بررسی‌ها متوجه شدم آقای علم الهدی از ماه‌ها قبل از اردیبهشت ۹۶ که رسما توسط اداره تحقیق اوقاف خراسان به عنوان متولی این موقوفه معرفی شود، حق تولیت به حسابش واریز می‌شده است.»

 

###




نظرات کاربران

آخرین اخبار
از پرسش به شما 1
از پرسش به شما 2
یادداشت و نظر
از پرسش به شما
تماشا و نشست
© تمامی حقوق برای شرکت ایده بکر مبین محفوظ است.