اعتماد انصاری گفته بر اساس ابلاغیه دادگاه که به دست او رسیده، موکلش به اتهام «افساد فی‌الارض» به ۶ سال و سه ماه حبس محکوم شده است.

بر اساس آنچه گفته شده، توماج صالحی از اتهامات «توهین به بنیانگذار انقلاب و رهبر» و همچنین «ارتباط با دولت‌های متخاصم» تبرئه شده است.

اعتمادی انصاری این رای را «خوب» توصیف کرده و گفته موکلش که تا پیش از این در انفرادی بود از امروز به بند عمومی زندان انتقال خواهد یافت.

وکیل این خواننده رپ می‌گوید موکلش از تاریخ قطعیت حکم برای دو سال ممنوع الخروج شده و پاسپورتش باطل خواهد شد.

او همچنین از هرگونه فعالیت، تهیه و تولید آثار موسیقی و خوانندگی به مدت ۲ سال محروم شده است.

بر اساس رای دادگاه توماج صالحی برای ۲ سال ملزم به حضور در دوره‌های مدیریت رفتار و مهارت دانش که توسط معاونت اجتماعی و پیشگیری از جرم دادستانی اصفهان برگزار می‌شود، شده است که باید گواهی پایان دوره این کلاس‌ها را به واحد اجرای احکام کیفری ارائه کند.

هفته پیش خبرگزاری تسنیم بر اساس «شنیده‌هایی» گفته بود حکم اولیه «توماج صالحی» اعدام بوده است که به‌دلیل «همکاری مؤثر با مسئولین پرونده» به حبس تقلیل یافته است.

دومین جلسه دادگاه توماج صالحی هفته پیش (یکشنبه ۱۱ تیر) به طور غیرعلنی و پشت درهای بسته برگزار شد؛ اولین جلسه محاکمه او روز ۲۸ خرداد ماه در شعبه اول دادگاه انقلاب اسلامی اصفهان هم به همین شکل برگزار شده بود.

توماج صالحی، ۳۲ ساله،‌ هشتم آبان ماه سال گذشته و همزمان با اعتراضات و پس از نزدیک به دو ماه زندگی در اختفا، در خانه ای در روستای گردبیشه استان چهارمحال و بختیاری بازداشت شد.

او اولین بار در شهریور ماه ۱۴۰۰ پس از خواندن آهنگ «سوراخ موش بخر» بازداشت شد و پس از ۱۰روز با وثیقه آزاد شد.

 

###