آیا مولوی عبدالحمید نقش دارد؛
حمله مسلحانۀ عجیب به کلانتری معروف زاهدان؛کشته های بسیار

این حمله مسلحانه در حالیست که مولوی عبدالحمید امام جماعت مسجد مکی زاهدان علیرغم فروکش اعتراض های مذکور با انتقادهای بعضاً تند خود آتش تنش با حکومت و فضای ملتهب را همچنان حفظ کرده به طوری که این واقعیت غیرقابل کتمانی است که حمله مسلحانه امروز به کلانتری 16 زاهدان دقیقاً در چنین قضایی صورت گرفت.

پرسش: کلانتری 16 زاهدان داستان عجیبی در این یکی دو سال دارد؛ این کلانتری سال گذشته و در جریان اعتراض های بعد از مرگ مهسا امینی در پاره ای از مناطق، مورد حمله قرار گرفت که منجر به کشتار شد، این بار باز هم مهاجمین مسلح امروز مجددا اقدام به حمله به آن کردند.

این حمله مسلحانه در حالیست که مولوی عبدالحمید امام جماعت مسجد مکی زاهدان علیرغم فروکش اعتراض های مذکور با انتقادهای بعضاً تند خود آتش تنش با حکومت و فضای ملتهب را همچنان حفظ کرده به طوری که این واقعیت غیرقابل کتمانی است که حمله مسلحانه امروز به کلانتری 16 زاهدان دقیقاً در چنین قضایی صورت گرفت.

تجریه حداقل در کشور ما نشان داده است که استفاده از سلاح برای تغییر نه تنها راه به جایی نمی برد بلکه فضای انتقاد و سازندگی را نیز مسدود می کند موضوعی که مولوی عبدالحمید بایستی به آن واقف باشد. راه ایران توسعه یافته سیاسی دست بردن به سلاح نیست بلکه صبر و استقامت و کار مدنی است.

ضمن آنکه مولوی عبدالحمید با حمایتی که از ابراهیم رئیسی در انتخابات ریاست جمهوری به عمل آورد، عملاً به عنوان مسئول بخشی از وضع موجود شناخته می شود بخصوص که وی در دوره های قبلی انتخابات ریاست جمهوری از نامزدهای اصلاح طلبان و اعتدال گرایان حمایت کرده بود که به این ترتیب نشان می دهد که او یک سیاستمدار و برنامه ریز سیاسی با منشور سیاسی مدنی مشخی نیست بلکه صرفا فردی است که منافع گراست.

مشروح گزارش ها در مورد این حمله:

تلاش تروریست‌ها برای ورود به کلانتری ۱۶ زاهدان/ محاصره مهاجمان توسط پلیس و نیروهای امنیتی+جزییات مهم

تسنیم: در پی حمله امروز صبح به کلانتری ۱۶ زاهدان، مهاجمان در پی ورود به کلانتری با انفجارهای انتحاری هستند و از روی برجک ها به سمت عوامل پلیس شلیک می کنند.

تلاش تروریست‌ها برای ورود به کلانتری 16 زاهدان/ محاصره مهاجمان توسط پلیس و نیروهای امنیتی+جزییات مهم

برخی منابع از تلاش مهاجمان برای ورود به کلانتری از طریق انفجارهای انتحاری خبر داده‌اند.

مهاجمان تروریست در ورود به کلانتری و تصرف آن ناموفق بوده‌اند و در حال حاضر از روی یکی از برجک‌های کلانتری به سمت عوامل پلیس تیراندازی می‌کنند.

 

همزمان نیروهای پلیس از داخل و نیروهای امنیتی از خارج کلانتری، مهاجمان را در محاصره قرار داده‌اند. تبادل آتش بین طرفین همچنان ادامه دارد.

 

جزییات تازه از حمله تروریستی به کلانتری ۱۶ زاهدان/ یک مامور پلیس به شهادت رسید!

ایرنا : طبق اعلام دادستان زاهدان در پی حمله تروریستی امروز صبح به کلانتری ۱۶ در زاهدان، یک مامور پلیس به شهادت رسیده است.

مهدی شمس آبادی اظهارکرد: صبح امروز شنبه تعدادی از افراد مسلح به یکی از کلانتری‌های شهرستان زاهدان حمله کردند که هنوز این درگیری ادامه دارد.

وی بیان کرد: در این درگیری تا کنون یک نفر از نیروهای کلانتری به شهادت رسیده است.

 

افزایش تعداد شهدای حادثه حمله به کلانتری ۱۶ زاهدان

 

ایرنا : بنابر اطلاعیه روابط عمومی و تبلیغات قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه، در حادثه حمله تروریستی به کلانتری ۱۶ شهر زاهدان، ۲ نفر از مدافعان امنیت به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

افزایش تعداد شهدای حادثه حمله به کلانتری ۱۶ زاهدان

صبح امروز یک تیم تروریستی چهار نفره که قصد ورود به کلانتری ۱۶ زاهدان را داشت، با مقاومت جانانه کارکنان خدوم انتظامی مواجه و پس از هلاکت تمام تروریست ها اقدام کور تروریستی آنها ناکام ماند.

در این اطلاعیه آمده است: در این حادثه ۲ نفر از مدافعان امنیت به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

 

اطلاعیه مهم قرارگاه قدس درباره حمله به کلانتری ۱۶ زاهدان/ هلاکت همه تروریست‌ها

مهر : طبق آنچه در اطلاعیه روابط عمومی و تبلیغات قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه آمده است، حمله به کلانتری ۱۶ زاهدان با هلاکت کلیه تروریست‌ها، اقدام کور تروریستی آنها ناکام ماند.

اطلاعیه مهم قرارگاه قدس درباره حمله به کلانتری ۱۶ زاهدان/ هلاکت همه تروریست‌ها

قرارگاه قدس سپاه در مورد حمله تیم تروریستی به کلانتری ۱۶ زاهدان اطلاعیه ای صادر کرد.

به نقل از روابط عمومی و تبلیغات قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه در جنوب شرق کشور، صبح امروز شنبه، یک تیم تروریستی چهار نفره که قصد ورود به کلانتری ۱۶ زاهدان را داشت، با مقاومت جانانه کارکنان خدوم انتظامی مواجه شدند و با هلاکت کلیه تروریست‌ها، اقدام کور تروریستی آنها ناکام ماند.

این اطلاعیه می‌افزاید: در این حادثه یک نفر از مدافعین امنیت به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

 

مولانا عبدالحمید با صدور بیانیه‌ای به حملۀ مسلحانۀ صبح امروز شنبه (17 تیرماه 1402) به کلانتری 16 زاهدان واکنش نشان دادند.
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر امام‌جمعه اهل‌سنت زاهدان، متن بیانیه بدین شرح است:

بسم‌الله‌الرحمن‌الرحیم

حادثه حملۀ افراد مسلح به کلانتری 16 زاهدان موجب تاسف و تالم شدید گردید.
اگرچه تاکنون ابعاد این جریان برای بنده مشخص نیست و از کیفیت این حمله و اینکه چه گروه یا افرادی پشت آن هستند، بی‌اطلاع هستم، اما پیشاپیش نگرانی و برائت خویش را از هر نوع خشونت و حملۀ مسلحانه و هر حرکتی که باعث ناامنی باشد اعلام می‌دارم.

راه ما پیگیری مشکلات جامعه از طریق مذاکره و انتقاد سازنده است و بر حفظ تمامیت ارضی و امنیت کشور تاکید می‌کنیم و برای رسیدگی به حقوق حقه از طریق صحیح و مسالمت‌آمیز تاکید داریم.
لذا از مردم شریف استان سیستان‌وبلوچستان به‌ویژه زاهدان تقاضا دارم ضمن حفظ آرامش و خویشتنداری، از هر نوع حرکت و عملی که باعث ناامنی می‌شود پرهیز کنند.

عبدالحمید
امام‌جمعه اهل‌سنت زاهدان
17 تیرماه 1402

 

 (عکس فوق تزیینی و مربوط به سال گذشته است)

 

###

 




نظرات کاربران

آخرین اخبار
از پرسش به شما 1
از پرسش به شما 2
یادداشت و نظر
از پرسش به شما
تماشا و نشست
© تمامی حقوق برای شرکت ایده بکر مبین محفوظ است.