راز عصبانیت عده ای از حضور استاد شفیعی کدکنی در تبریز چیست؟!

یک آذری کارشناس زبان و ادبیات فارسی و مقیم تبریز در رشته توییتی روایتی دست اول از این ماجرا گزارش داده است:این روزها شاهد روایت های متفاوتی در مورد حضور استاد شفیعی کدکنی در تبریز هستیم. بنده در این چند توییت اطلاعات میدانی و موثق از این رویداد را با شما در میان خواهم گذاشت.سفر فخر ادبیات ایران به تبریز و استقبال گرم و پرشور مردم ایراندوست تبریز ضربه بزرگی به جریان پانترکیسم وارد کرد. به همین جهت قبیله گرایان طبق معمول متوصل به روش های مختص خود جهت خفیف نشان دادن این واقعه شدند.

پرسش: استاد دکتر محمدرضا شفیعی کدکنی بازمانده نسل طلایی ادیبان و سخنوران زبان فارسی است که حضورش در هرجا غنیمت است اما سفر اخیرش به تبریز یکی از کانون های اصلی حراست از ایران و سردادن صدای وحدت ملی و قوام زبان فارسی،عده ای را خوش نیامد.اما ماجرا چیست؟ 

یک آذری کارشناس زبان و ادبیات فارسی و مقیم تبریز در رشته توییتی روایتی دست اول از این ماجرا گزارش داده است:

این روزها شاهد روایت های متفاوتی در مورد حضور استاد شفیعی کدکنی در تبریز هستیم. بنده در این چند توییت اطلاعات میدانی و موثق از این رویداد را با شما در میان خواهم گذاشت.

سفر فخر ادبیات ایران به تبریز و استقبال گرم و پرشور مردم ایراندوست تبریز ضربه بزرگی به جریان پانترکیسم وارد کرد. به همین جهت قبیله گرایان طبق معمول متوصل به روش های مختص خود جهت خفیف نشان دادن این واقعه شدند.

عده ای گفتند استقبال چند ده نفری بوده و مهم نیست. سفر دکتر کدکنی به تبریز به دلیل کسالت ایشان تا لحظه آخر حتمی نبود. به طوری که این تصمیم لحظه آخری سبب شد ایشان را با اتومبیل شخصی به تبریز ببرند. با این حال طبق گزارش ها حضار نزدیک ۳۰۰ نفر بودند.

سپس گفتند از تهران و ارومیه و اردبیل آمده اند. حداقل در مورد ارومیه میدانم که استاد گرانقدرم دکتر آیدینلو به همراه ۳ نفر از دوستان تنها گروهی بودند که از ارومیه به استقبال رفتند. از اردبیل هم اگر رفته باشند نشان ایران دوستی آذربایجان است.

 

 

 

 

 

 

 

###




نظرات کاربران

آخرین اخبار
از پرسش به شما 1
از پرسش به شما 2
یادداشت و نظر
از پرسش به شما
تماشا و نشست
© تمامی حقوق برای شرکت ایده بکر مبین محفوظ است.