برای مجاهدین خلق باید گریست یا رقصید- نتیجۀ سیاست های پشت پرده بین المللی؛
روزگار سخت و آیندۀ تاریک سازمانی که زمانی محبوب جوانان انقلابی ایران بود

برای اولین بار در تاریخ پس از انقلاب، کشورهای اروپایی بر مجاهدین خلق سخت گرفته‌اند. دولت فرانسه جلو برگزاری مراسم‌شان را در پاریس گرفته و پلیس آلبانی به اردوگاهشان حمله کرده و در جریان آن ۱۰۰ نفر زخمی و یک نفر کشته شده‌اند.بسیار بعید است این دو حادثه غیر مرتبط با هم باشند. چنانچه فعالیت این سازمان در اروپا متوقف شود، عملا مرگ سیاسی‌اش رقم خواهد خورد.

پرسش: سازمان مجاهدین خلق ایران که در دهه 50 شمسی از جمله سازمان های محبوب جوانان انقلابی ایران بود، به جنان فلاکتی افتاده که ( با قیام مسلحانه علیه حکومت مستقر آغاز شد و بعد به عاملیت صدام مبدل شدن در دوران جنگ تحمیلی تا فرقه گرایی و سایبریست شدن در تیرانا و ملعبه دست نئوکان های آمریکایی، رسید ) اینک با حمله معنادار و هدایت شدۀ دولت آلبانی به مقرشان در نزدیکی تیرانا و ممنوعیت پیام دار برگزاری تجمع سالانه آنها در پاریس که هرساله برگزار می شود، آینده کاملا سیاه و مبهم برایشان قابل پیش بینی است به طوری که صاحب نظرانی از انتقال آتی آنها به اسرائیل سخن می رانند. 

سازمان مجاهدین خلق، فرقۀ مخالف جمهوری اسلامی، از «حمله ناگهانی» پلیس آلبانی به اردوگاه اشرف۳ و «کشته شدن» یکی از اعضای این سازمان خبر داد.

شورای ملی مقاومت ایران، بازوی سیاسی سازمان مجاهدین خلق، با انتشار بیانیه‌ای نوشت که صبح روز سه‌شنبه ۳۰ خرداد «حدود ۱۰۰۰» نیروی پلیس آلبانی با حمله به این اردوگاه، «بسیاری از درها و کمدها و وسایل را شکستند و با گاز اشک‌آور و گاز فلفل به ساکنان حمله کردند. بسیاری از کامپیوترها را شکسته و یا با خود برده‌اند.»

بر اساس این بیانیه، علاوه بر این «بیش از هزار نفر در اثر گاز فلفل» مصدوم شده‌اند که «حال شماری از آنان وخیم است». در بخش دیگری از این بیانیه، تعداد مصدومان «بیش از صد نفر» اعلام شده است.

این در حالی است که مقام‌های آلبانی اعلام کرده‌اند «این عملیات تلفات جانی یا جراحتی در پی نداشته» است.

سازمان مجاهدین خلق مدعی شده که جمهوری اسلامی درخواست چنین حمله‌ای را داده، اما هنوز مقام‌های رسمی جمهوری اسلامی در این زمینه واکنشی نشان نداده‌اند.

این ادعا در حالی است که آلبانی با متهم کردن جمهوری اسلامی ایران به انجام حملات سایبری علیه زیرساخت‌های این کشور، ۱۶ شهریور پارسال روابط دیپلماتیک خود را با تهران قطع کرد.

وزارت کشور آلبانی با انتشار بیانیه‌ای در صفحه فیس‌بوک خود، حمله پلیس این کشور به اردوگاه اشرف را تایید کرده و گفته که این حمله با تصمیم دادگاه ویژه مبارزه با فساد و جرایم سازمان یافته صورت گرفت.

بر اساس این بیانیه، «تصمیم دادگاه، نتیجه اقداماتی است که به‌وضوح با توافق و تعهدات گروه مجاهدین خلق از سال ۲۰۱۴ که تنها برای اهداف بشردوستانه در آلبانی مستقر شدند، در تضاد است. متأسفانه این گروه به این تعهدات پایبند نبوده و توافق را زیر پا گذاشته است.»

وزارت کشور آلبانی از ارائه جزئیات درباره این اقدامات خودداری کرده، اما همزمان رسانه‌های محلی گزارش دادند که سازمان مجاهدین خلق مظنون به سازماندهی حملات سایبری علیه نهادهای خارجی است.

بر اساس گزارش این رسانه‌ها، عملیات پلیس بخشی از تحقیقات در مورد جرایم سایبری بوده و ماموران پلیس کامپیوترهای موجود در این اردوگاه را توقیف کرده‌اند.

مشخص نیست نهادهای خارجی مورد اشاره رسانه‌های آلبانی مربوط به چه کشوری است، اما در بیش از یک سال گذشته، یک گروه هکری به نام «قیام تا سرنگونی» که به عنوان یک گروه مرتبط با سازمان مجاهدین خلق شناخته شده، حملاتی سایبری علیه جمهوری اسلامی انجام داده است.

عملیات پلیس آلبانی علیه سازمان مجاهدین خلق، کمی پس از خبر لغو گردهمایی آتی «شورای ملی مقاومت ایران» در فرانسه و از سوی پلیس این کشور منتشر شده است.

این گروه پیش از این برای تجمع هزاران نفر از هواداران خود در مرکز پاریس برای روز شنبه ۱۰ تیرماه فراخوان داده بود.

این اقدام در حالی است که قدرت‌های غربی تلاش می‌کنند تنش‌ها با ایران را کاهش دهند و تنها چند هفته قبل نیز تهران چندین شهروند اروپایی، از جمله دو فرانسوی را از زندان آزاد کرد.

همچنین امانوئل مکرون، رئیس‌جمهور فرانسه، اخیرا یک گفت‌وگوی تلفنی نود دقیقه‌ای با ابراهیم رئیسی، همتای ایرانی‌اش، داشت.

سازمان مجاهدین خلق در سال‌های گذشته همواره در پایتخت فرانسه گردهمایی‌ برگزار کرده است که در اغلب آن‌ها مقامات بلندپایه سابق ایالات متحده و کشورهایی اروپایی و نیز مقامات کشورهای عربی مخالف جمهوری اسلامی حضور داشته‌اند.

بلژیک، مقر اتحادیه اروپا، به تازگی اسدالله اسدی، دیپلمات پیشین جمهوری اسلامی و محکوم به اقدام تروریستی را با اولیویه فانده‌کاستیل، امدادگر بلژیکی زندانی در ایران، مبادله کرد.

اسدی متهم بود که در طراحی توطئه برای بمب‌گذاری در همایش هواداران سازمان مجاهدین خلق در سال ۲۰۱۸ نقش داشته و به ۲۰ سال زندان محکوم شده بود.

 

وزارت کشور آلبانی: عملیات سراسری علیه سازمان مجاهدین اجرا کردیم / این سازمان (منافقین)، توافق سال ۲۰۱۴ را نقض کرده است

بیانیه وزارت کشور آلبانی:

عملیات امروز ما مطابق قوانین و بر اساس حکم دادگاه عالی مبارزه با تروریسم صورت پذیرفته است.

مطابق توافق میان ما و سازمان در سال ۲۰۱۴، اعضای این سازمان صرفا به دلایل انسان دوستانه در کشور ما پناهنده شده بودند، اما با انجام اقدامات تروریستی و سایبری این توافق را نقض کرده اند.

از صبح امروز نیروهای پلیس آلبانی برای بازرسی از این قرارگاه برای ساعتی کنترل آن را بر عهده گرفته و ضمن بازرسی دفاتر این سازمان، تمامی سیستم های الکترونیکی، از جمله کامپیوترها، تلفن های همراه و… مورد بازرسی قرار گرفت.

برخی از وسائل الکترونیکی غیر متعارف از جمله تعدادی پهپاد، توسط پلیس ضبط شدند.

نیروهای امنیتی در حین بازرسی با مقاومت و حمله تعدادی از اعضای این سازمان رو به رو شدند. /جماران

 

انگار خبری شده است!

حسین ثنایی نژاد

برای اولین بار در تاریخ پس از انقلاب، کشورهای اروپایی بر مجاهدین خلق سخت گرفته‌اند. 

دولت فرانسه جلو برگزاری مراسم‌شان را در پاریس گرفته و پلیس آلبانی به اردوگاهشان حمله کرده و در جریان آن ۱۰۰ نفر زخمی و یک نفر کشته شده‌اند.

بسیار بعید است این دو حادثه غیر مرتبط با هم باشند. چنانچه فعالیت این سازمان در اروپا متوقف شود، عملا مرگ سیاسی‌اش رقم خواهد خورد.

 اکنون باید دید این اتفاق در پی لابی اپوزیسیون خارج نشین با کشورهای اروپایی است یا توافق جمهوری اسلامی با مقامات این کشورها.

هرچه هست این رویداد تاثیر شگرفی بر صحنه سیاسی ایران خواهد گذاشت.


 

 

اولین واکنش آمریکا به حمله پلیس آلبانی به مقر منافقین

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در بیانیه‌ای به رسانه‌های آمریکایی به حمله پلیس آلبانی به مقر گروهک تروریستی منافقین در کمپ اشرف واکنش نشان داد.

اولین واکنش آمریکا به حمله پلیس آلبانی به مقر منافقین

مقر گروهک تروریستی منافقین در اردوگاهی به شدت محافظت‌شده در منطقه‌ای بین پایتخت آلبانی (تیرانا) و شهر ساحلی «دورس» قرار دارد. منابع خبری بعد از ظهر سه شنبه از حمله پلیس آلبانی به این اردوگاه خبر داده بودند. 

پلیس آلبانی اعلام کرده بود که  بر اساس حکم دادگاه آلبانی و به دلیل نقض توافقات صورت گرفته به این مقر حمله کرده که با مقاومت اعضای این گروه مواجه شده است. 

 

وبگاه شبکه خبری فاکس‌نیوز به نقل از یک سخنگوی وزارت خارجه آمریکا که اشاره‌ای به نام او نشده تصریح کرده است: «به واشنگتن اطمینان خاطر داده شد که تمامی اقدامات صورت‌گرفته با رعایت قوانین مربوطه از جمله قوانین محافظت از حقوق و آزادی‌های تمامی افراد در آلبانی انجام شده است.»

در این بیانیه همچنین آمده است: «ما از حق دولت آلبانی برای تحقیق درباره فعالیت‌های غیرقانونی احتمالی در خاک خود حمایت می‌کنیم.»

 

 

 

کنایه مهاجرانی به سران منافقین

مهاجری در کنایه به منافقین نوشت: وقتی سازمان و شورایی با توجه به تجربه ٤٢ ساله از جنگ مسلحانه تا کنون، کارنامه اش شکست و بی اعتباری است یعنی بدون آینده است! به اعضای کهنسال و فرتوت رحم کنید. آزادشان کنید!

کنایه مهاجرانی به سران منافقین

عطا الله مهاجرانی وزیر اسبق ارشاد نوشت:

‌از ٣٠ خرداد ١٣٦٠ که سازمان مجاهدین تصمیم به مبارزه مسلحانه علیه ج ا ایران گرفت، تصمیمی ویران کننده بود و بعد:
تصمیم به مهاجرت به عراق و فعالیت در ذیل ارتش عراق و دستگاه امنیتی عراق
جنگ با نیروهای نظامی ایران
تروریسم سراسری در ایران
عملیات فروغ جاویدان
همکاری با اسرائیل

اکنون که سازمان با ممنوعیت حضور تبلیغاتی- سیاسی در فرانسه و بازرسی پلیس آلبانی در کمپ اشرف ٣ روبرو شده است. به نظرم رهبران سازمان و شورای ملی مقاومت، به این جمعیت پیرزنان و پیرمردان کمپ که فرصت زندگی را از دست داده اند، رحم کنند. آنها را آزاد کنند هر جا که میخواهند بروند.

البته اگر درایت و انصاف داشته باشند میبایست انحلال سازمان مجاهدین خلق و شورای مقاومت را اعلام کنند. وقتی سازمان و شورایی با توجه به تجربه ٤٢ ساله از جنگ مسلحانه تا کنون، کارنامه اش شکست و بی اعتباری است یعنی بدون آینده است! به اعضای کهنسال و فرتوت رحم کنید. آزادشان کنید!


توصیه کنایه آمیز مهاجرانی به سران منافقین: به اعضای کهنسال و فرتوت رحم کنید و آنها را آزاد کنید!

 

 

###

 

عضو سابق ارتش سایبری مجاهدین ؛ وظیفه مان فحش به جد وآباء اصلاح‌طلبان در توییتر بود+فیلم

 

 

 

حسن حیرانی عضو سابق مجاهدین خلق از وضعیت این سازمان تروریستی در سال های اخیر سخن گفت. او تاکید کرد: دیگر کسی به این فرقه نمی پیوندد حتی فرزندان اعضا نیز نپیوستند.

عضو جداشده منافقین درباره فعالیت های سایبری این گروهک در گفتگو با بی بی سی گفت: با اکتنت های جعلی موظف بودیم توئیت های خواهر مریم را لایک و ری توئیت کنیم. اگر کسی در دفاع از اصلاحات (در ایران ) حرفی می زد، موظف بودیم به سراغش برویم و به جد و آباد او فحاشی کنیم.

وی ادامه داد: دیگر کسی به این فرقه نمی پیوندد حتی فرزندان اعضا نیز نپیوستند.

 

 

###

 




نظرات کاربران

آخرین اخبار
از پرسش به شما 1
از پرسش به شما 2
یادداشت و نظر
از پرسش به شما
تماشا و نشست
© تمامی حقوق برای شرکت ایده بکر مبین محفوظ است.