هشدار صادر شد؛ مردم این شهر امروز از منزل خارج نشوند

 تقی لو با اشاره به اینکه یکی از اقداماتی که شهروندان در چنین شرایطی باید رعایت کنند، پرهیز از انجام فعالیت‌های ورزشی در فضای باز است، خاطرنشان کرد: شرایط به وجود آمده باعث شده است که ۶۳ پایگاه اورژانس در استان زنجان به حالت آماده‌باش دربیاید

پرسش:رئیس اورژانس استان زنجان از مردم زنجان خواست در صورت نداشتن کار ضروری، در خانه بمانند و از منزل خارج نشوند.

داریوش تقی‌لو با بیان اینکه طبق اعلام سازمان هواشناسی، هوای امروز زنجان به صورت گرد و غبار بوده و این هوا برای گروه‌های پرخطر نامناسب است، گفت: انتظار ما از شهروندان این است که حتی‌الامکان امروز در منزل مانده و از خانه خارج نشوند.

وی با یادآوری اینکه شرایط گرد و غبار باعث می‌شود که افراد به لحاظ تنفسی دچار مشکل شوند، تصریح کرد: طبق اعلام کارشناسان اداره‌کل حفاظت از محیط‌زیست استان زنجان، در حال حاضر شاخص کیفی هوای زنجان بر روی شاخص ۳۰۵ قرار گرفته و این وضعیت خطرناک است.

تقی لو با اشاره به اینکه یکی از اقداماتی که شهروندان در چنین شرایطی باید رعایت کنند، پرهیز از انجام فعالیت‌های ورزشی در فضای باز است، خاطرنشان کرد: شرایط به وجود آمده باعث شده است که ۶۳ پایگاه اورژانس در استان زنجان به حالت آماده‌باش دربیاید.

رئیس اورژانس استان زنجان در ادامه با بیان اینکه همه امکانات برای کمک‌رسانی به شهروندان در صورت بروز مشکل فراهم است، ادامه داد: از شهروندانی که به خاطر شرایط شغلی خود مجبور به تردد در فضای باز و یا کار کردن در چنین شرایطی هستند، انتظار داریم حتما از ماسک استفاده کنند.

 

مدارس این شهر تعطیل شد

مدیرکل مدیریت بحران استان کرمانشاه از تعطیلی مدارس همه مقاطع تحصیلی نوبت صبح شهر کرمانشاه در روز جاری(یکشنبه، ۲۴ اردیبهشت) خبر داد.

افشین یگانه با اشاره به ورود توده گرد و غبار به جو استان و کاهش کیفیت هوا، گفت: به دلیل آلودگی هوای ناشی از ریزگردها، تمامی مدارس شهر کرمانشاه در نوبت صبح امروز تعطیل است.

وی ادامه داد: این تعطیلی مربوط به همه مقاطع تحصیلی شهر کرمانشاه است و در سایر شهرستان‌ها مدارس دایر می‌باشد.

به گفته مدیرکل مدیریت بحران استان کرمانشاه، برای وضعیت تعطیلی مدارس در نوبت بعدازظهر نیز در ساعات آینده با توجه به کیفیت هوا تصمیم گیری خواهد شد.

روز گذشته هواشناسی استان کرمانشاه نسبت به ورود گرد و غبار به جو استان هشدار نارنجی صادر کرده بود.

 

###




نظرات کاربران

آخرین اخبار
از پرسش به شما 1
از پرسش به شما 2
یادداشت و نظر
از پرسش به شما
تماشا و نشست
© تمامی حقوق برای شرکت ایده بکر مبین محفوظ است.