گزارش کامل از جنجالی ترین خبر سال های اخیر؛ آیا شورای نگهبان و قوه قضاییه آگاه است؟؛
مجلس متهم به فساد دریافت حق السکوت از وزیر صمت برای پس گرفتن استیضاح شد- واکنش وزارت صمت و قوه قضاییه

پس لرزه های اظهارات جنجالی احمد علیرضا بیگی در مورد حق السکوت دادن 75 خودرو از طرف وزیر صمت به نمایندگان مجلس برای استیضاح نکردن او کماکان ادامه دارد و فضای کشور را در نوردیده به طوری که مدیر سابق روزنامه جوان ( نزدیک به سپاه) و مدیر کنونی روزنامه همشهری از صحت این افشاگری اظهارنگرانی کرده است.مجموعه اخبار در باره این جنجال که در صورت صحت می تواند ساختار نظام را با توجه به بحرانی بودن و حساسیت شرایط کنونی کشور  در پی می آید: 

پرسش: یکی از نمایندگان شهر تبریز در مجلس در خبر فوق جنجالی که برای کلیت کشور می تواند حاشیه های سنگین درست کند گفته است که وزیر صنعت،معدن و تجارت(صمت) برای پس گرفتن استیضاحش در مجلس 75 دستگاه خودروی شاسی بلند به قیمت نازل به نمایندگان داده است. خبری که با واکنش وزارت صمت و قوه قضاییه روبرو شده و دولت رئیسی هم که علاقه ویژه ای به ماندن فاطمی امین وزیر صمت در این سمت دارد، امروز از مجلس خواسته است که اسیضاح وی را به تویق بیندازد.

پس لرزه های اظهارات جنجالی احمد علیرضا بیگی در مورد حق السکوت دادن 75 خودرو از طرف وزیر صمت به نمایندگان مجلس برای استیضاح نکردن او کماکان ادامه دارد و فضای کشور را در نوردیده به طوری که مدیر سابق روزنامه جوان ( نزدیک به سپاه) و مدیر کنونی روزنامه همشهری از صحت این افشاگری اظهارنگرانی کرده است.مجموعه اخبار در باره این جنجال که در صورت صحت می تواند ساختار نظام را با توجه به بحرانی بودن و حساسیت شرایط کنونی کشور  در پی می آید: 

نماینده تبریز: تکرار می‌کنم، وزیر صمت ۷۰ تا ۷۵ خودرو به مجلس داده است

احمد علیرضابیگی گفت: «بدیهی‌ترین و روشن‌ترین موضوع این است که بین ۷۰ تا ۷۵ دستگاه خودرو بین کارکنان مجلس ونمایندگان تقسیم شده است. این موضوع سبب شده است بده بستان نامتعارفی میان ما در مجلس به‌عنوان دستگاه نظارتی و خودروساز اتفاق بیفتد.»

فساد در مجلس انقلابی؟! / بابت منتفی شدن استیضاح قبلی وزیر صمت، ۷۵ خودروی شاسی بلند به نمایندگان مجلس دادند!

احمد علیرضابیگی نماینده تبریز مدعی شد که در جریان منتفی شدن استیضاح قبلی فاطمی امین ۷۰ تا ۷۵ خودروی شاسی بلند در اختیار مجلس قرار گرفته است.

 علیرضابیگی: 

بنا ندارم از امتیازاتی که داده شده است صحبت کنم، اما خوب است هیات رئیسه محترم مجلس بیاید تکلیف آن خودروهایی که به نمایندگان داده شد را مشخص کند. مشخص کند چرا قریب به ۷۰ تا ۷۵ دستگاه خودرو در اختیار نمایندگان قرار گرفت و تکلیف و ارتباط آن را با موضوع استیضاح نمایندگان روشن کنند.

دعوای دولت و مجلس انقلابی بالا گرفت

 

 

 

 

نامه وزیر صمت دولت رئیسی به قوه قضائیه برای برخورد با نمایندگان مجلس

 

 

 

 

 

 

 

علیرضابیگی، نماینده مجلس:

اینکه ۷۰ تا ۷۵ خودرو بین کارکنان و نمایندگان مجلس تقسیم شده، بدیهی و روشن است 

این‌ها که عاشق چشم و ابروی کسی نیستند؛ این خودرو‌ها در اختیار کسانی داده شده که می‌توانند اثری در رأی نمایندگان داشته باشند

 

 

 

پشت پرده یک تحقیق و تفحص در مجلس انقلابی!

یاشار سلطانی: امروز احمد علیرضابیگی نماینده تبریز مدعی شد که در جریان منتفی شدن استیضاح قبلی فاطمی امین ۷۰ تا ۷۵ خودروی شاسی بلند در اختیار مجلس قرار گرفته است.

به همین بهانه می‌خوام براتون داستان یک تحقیق و تفحص از مجلس مثلا انقلابی تعریف کنم که ببینید با چه کسانی طرفیم.

داستان از اونجایی شروع میشه که خضریان نماینده انقلابی/پایداری مجلس بعنوان رییس هیات تحقیق و تفحص مجلس از شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی (#شستا) انتخاب می‌شود.
خضریان هم فردی به نام طاهر یوسفی را بعنوان مشاور خود به همراه هیات اجرایی به شستا معرفی می‌کند.

مدیر قبلی شستا فردی به نام محمد رضوانی‌فر بود که در آغاز بکار رییسی در دولت بخاطر اختلال در پرداخت حقوق بازنشستگان توسط شریعتمداری برکنار شده بود و قاعدتا این تحقیق وتفحص برای بررسی عملکرد دوره رضوانی‌فر بود.
طاهر یوسفی قبلا مدیر رضوانی فر به عنوان مدیرعامل بارز کردستان بود.

رضوانی‌فر هم اکنون رییس گمرک است و گزارش این تحقیق و تحفص در حالی آماده انتشار است که در اقدامی عجیب، طاهر یوسفی که بعنوان نماینده خضریان که رییس این هیات تحقیق و تفحص است، بعنوان "مدیرکل دفتر توسعه و تجهیز" گمرک از رضوانی‌فر حکم گرفته است.

یعنی کسی که قرار بود در گزارش تحقیق و تفحص مجلس عملکرد شستا رو بررسی کنه، الان بعنوان مدیرکل همون آدم در گمرک مشغول به کار شده!

اندک مردم خوش خیال مانده هم به خیال خودشان فکر میکنند این نمایندگان در حال خدمت اند. 

 

رسولی نژاد، نماینده مجلس اظهارات نماینده تبریز را تکرار کرد

شب قبل از استیضاح فاطمی امین در خیابان سمیه در ساختمان وزارت صمت حواله ۷۰ تا ۷۵ خودرو شاسی بلند به نمایندگان داده شد

احمد رسولی نژاد، عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس: 

در روزی که قرار بود وزیر استیضاح شود، اسناد زیادی با خود به همراه آورده بودم و دفاع ما با سند و مدرک بود اما دفاع وزیر شعاری با آمارهای ساختگی بود.

 در آن روز اگر یک نماینده مجلس بی‌طرف هم بود و صحبت‌های موافقان استیضاح را می‌شنید کاملا با استیضاح وزیر موافقت می‌کرد. 

در آن روز قبل از شروع سخنرانی من یکباره اعلام شد که رای‌ها به استیضاح وزیر برگشته است و در همان روز مباحثی مطرح شد که شب قبل از استیضاح وزیر در خیابان سمیه در ساختمان وزارت صمت حواله ۷۰ تا ۷۵ خودرو شاسی بلند به نمایندگان مجلس داده شده است.

 

بیگی به دادستانی احضار شد/ ماجرا چیست؟

با توجه به اظهارات احمد علیرضا بیگی در خصوص واگذاری تعدادی خودرو به برخی از نمایندگان توسط وزارت صمت به منظور انصراف از پیگیری استیضاح، این نماینده به دادستانی فراخوانده شده است.

دادستانی کل کشور اعلام کرد: راجع به ادعای مطروحه از سوی یکی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی مبنی بر واگذاری تعدادی خودرو به برخی از نمایندگان توسط وزارت صمت به منظور انصراف از پیگیری استیضاح وزیر، معاون دادستان کل کشور در امور حقوق عامه در راستای وظایف ذاتی دستگاه قضایی با ورود به موضوع، آقای احمد علیرضا بیگی نماینده مردم شریف تبریز در مجلس شورای اسلامی را فراخوانده و ضمن اخذ توضیحات نامبرده، مستندات مورد ادعا را مورد مطالبه قرار داد.

با عنایت به اهمیت مسئله و ضرورت بررسی ابعاد مختلف آن و ارزیابی سوابق مرتبط، موضوع با قید فوریت در دست رسیدگی قرار گرفته و نتایج حاصله به منظور روشن نمودن افکار عمومی در اولین فرصت به استحضار مردم شریف خواهد رسید.


 

درخواست دولت از مجلس برای تعویق استیضاح وزیر صمت

معاون رئیسی گفت: درخواست ما از مجلس این است که با توجه به تعطیلی مجلس در هفته گذشته، فرصتی برای آقای فاطمی امین وجود نداشت تا با برگزاری جلساتی با متقاضیان استیضاح، به ابهامات و نقطه نظرات آنها پاسخ داده شود.

درخواست دولت از مجلس برای تعویق استیضاح وزیر صمت

سیدمحمد حسینی، معاون پارلمانی رئیس‌جمهور، با اشاره به ارائه  ارائه درخواست دولت به هیئت رئیسه مجلس برای به تعویق انداختن جلسه استیضاح وزیر صمت از یکشنبه به سه‌شنبه هفته جاری گفت: بر اساس آیین نامه داخلی مجلس، برای برگزاری جلسه استیضاح یک وزیر، پیشنهادات وزیر مربوطه  یا هیئت وزیران و تصویب هیئت رئیسه مجلس باید مدنظر قرار گیرد.

وی با بیان اینکه پیشنهاد وزیر صمت این بوده که جلسه استیضاح از یکشنبه به سه‌شنبه منتقل شود، خاطرنشان کرد:  با عنایت به اینکه قانوناً ۱۰ روز فرصت برای برگزاری استیضاح وجود دارد،  اگر مبنا روزهای کاری باشد، قانوناً تا ۳شنبه هفته جاری فرصت برای برگزاری جلسه استیضاح در مجلس وجود دارد. علت درخواست ما از مجلس این است که با توجه به تعطیلی مجلس در هفته گذشته، فرصتی برای آقای فاطمی امین وجود نداشت تا با برگزاری جلساتی با متقاضیان استیضاح، به ابهامات و نقطه نظرات آنها پاسخ داده شود. 

حسینی گفت: هیئت رئیسه مجلس هنوز پاسخ درخواست دولت را نداده و تا پایان زمان اداری امروز تکلیف این درخواست مشخص می‌شود. 

 

احمد علیرضا بیگی، نماینده تبریز در مجلس شورای اسلامی گفته است که به دادستانی احضار شده است و در هیات نظارت بر رفتار نمایندگان هم حضور پیدا می‌کند.

علیرضابیگی همراه با احمد رسولی‌نژاد دیگر نماینده مجلس پیش از این موضوع «۷۵ حواله خودرو شاسی بلند برای نمایندگان مجلس با هدف مسکوت کردن استیضاح وزیر صنعت، معدن و تجارت» را مطرح کرده بودند.

وزارت صنعت و مقام های دولت ابراهیم رئیسی این موضوع را رد کردند و آن را «دروغ پردازی» علیه دولت و «بازی با آبروی مجلس» خواندند.

رضا فاطمی امین وزیر صمت ضمن تکذیب گفته های نمایندگان مجلس، از دادستانی کشور خواسته بود موضوع را تحت پیگرد قرار دهد.

علیرضابیگی امروز در توییتی نوشته که در دادستانی کل و سپس در هیات نظارت بر رفتار نمایندگان «پاسخگو» خواهد بود.

او گفته «می‌دانم پیمودن مسیر حق و عدالت پرمخاطره و آکنده از مشقت خواهد بود.»

دستور دادستان کل کشور برای «رسیدگی فوری»

محمد جعفر منتظری، دادستان کل کشور پیش از این برای بررسی موضوع «دستورفوری» داده بود.

دادستان کل کشور گفته بود که چون موضوع مهم و با حیثیت دولت و مجلس در ارتباط است،‌ اگر مدارکی وجود نداشته باشد،‌ این نماینده تحت تعقیب قضایی قرار خواهد گرفت.

او همچنین از هیات نظارت بر رفتار نمایندگان مجلس خواست که این موضوع را «بررسی و به طور جدی پیگیری کنند.»

رسانه ها می گویند استیضاح رضا فاطمی امین روز یکشنبه ۱۰ اردیبهشت در دستورکار مجلس قرار دارد و مواضع موافقان و مخالفان، پیش‌بینی نتیجه را سخت می‌کند.

این دومین باری خواهد بود که فاطمی‌امین در دوران دو ساله وزارتش استیضاح می‌شود. او تاکنون چند بار هم برای توضیح درباره عملکردش به مجلس فراخوانده شده است.

استیضاح‌کنندگان او به ویژه منتقد وضعیت صنعت خودروسازی هستند. واردات خودرو هم از دیگر موضوعات مورد اعتراض به عملکرد فاطمی امین است.

دولت به تازگی لایحه واردات خودروهای کارکرده را به تصویب رسانده و برای بررسی تایید به مجلس شورای اسلامی فرستاده است.

 

###




نظرات کاربران

آخرین اخبار
از پرسش به شما 1
از پرسش به شما 2
یادداشت و نظر
از پرسش به شما
تماشا و نشست
© تمامی حقوق برای شرکت ایده بکر مبین محفوظ است.