رضا پهلوی فرزند آخرین شاه ایران به آیین یهود در آمده آست؟

رفتار جنجالی جدید رضا پهلوی اما این بار در سفر دیروزش به اسرائیل با بر سر نهادن کلاه ویژه یهودیان موسوم به کیپا ( کیپه) و در برابر دیوار ندبه ( دیوار غربی مسجد الاقصی) حاضر و مشغول دعا شدن در این مقدس ترین مکان یهودیان، اتفاق افتاد. کاری که هیچ مسلمان (حتی شناسنامه ای) ناکنون انجام نداده است.

پرسش: رفتارهای رضا پهلوی فرزند آخرین شاه ایران که فاقد کنش سیاسی قابل قبول و موثری تا پیش از این بوده بازهم حاشیه ساز و جنجالی شد اما این بار با سفر به اسرائیل آن هم به صرف دشمن بودن این دولت با ایران جمهوری اسلامی.

رضا پهلوی 63 ساله که تا قبل از اعتراضات نیمه دوم سال گذشته یگانه تحرک سیاسی اش؛ تنها نامی بود از آخرین بازمانده ذکور آخرین سلسله سلطنتی ایران که با و بر خود داشت، به یکباره بعد از این تحولات در قامت سیاستمداری که اروپایان و آمریکا و اینک اسرائیل (سه قطب مخالف و منتقد چمهوری اسلامی ) از وی دعوت به سخنرانی و سفر می کنند، ظاهر شد.

رفتار جنجالی جدید رضا پهلوی اما این بار در سفر دیروزش به اسرائیل با بر سر نهادن کلاه ویژه یهودیان موسوم به کیپا ( کیپه) و در برابر دیوار ندبه ( دیوار غربی مسجد الاقصی) حاضر و مشغول دعا شدن در این مقدس ترین مکان یهودیان، اتفاق افتاد. کاری که هیچ مسلمان (حتی شناسنامه ای) ناکنون انجام نداده است. بخصوص  که دعا در برابر دیوار ندبه (دیوار تضرع و زاری)، خاص یهودیان است که بر شکوه از دست رفته و گذشتۀ بنای  اورشلیم ( بیت المقدس) افسوس می خورند و با یادی از هیکل (معید) سلیمان دعا  می خوانند و در حزن فرو می روند.   

در قامت دعاخوان با پوشش یهودی در کنار دیوار ندبه این ظن را در میان فعالان سیاسی و کاربران شبکه های اجتماعی تقویت کرده که رضا پهلوی نکند به کیش یهودی در آمده است؟!

اگر او در قامت یک لائیک هم دست به چنین اقدامی زده که نمی توانسته چنین باشد زیرا حضور در این مکان مقدس یهودیان و اقدام به دعا در برابر آن، بهر حال عملی دینی است بنابراین لائیک نامعتقد به ابراز آداب دینی، به چنین کاری مبادرت نمی ورزد.

 

 

 

عکس رضا پهلوی با کلاه ویژه یهودی ها

تصویر منتشر شده از رضا پهلوی فرزند آخرین شاه ایران در سفر به اسرائیل با کلاه ویژه یهودی‌ها را ببینید.

 

رضاپهلوی1

 

 

رضا پهلوی با نتانیاهو و همسرش عکس یادگاری گرفت/ عکس

رضا پهلوی روز دوشنبه پس از ورود به سرزمین اشغالی و دیدار با وزیر اطلاعات اسرائیل به دیدار بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی رفت.

رضا پهلوی که دوشنبه وارد سرزمین اشغالی شد پس از شرکت در مراسم هولوکاست با نخست وزیر اسرائیل دیدار کرد.

1558597_357

 

 

###




نظرات کاربران

آخرین اخبار
از پرسش به شما 1
از پرسش به شما 2
یادداشت و نظر
از پرسش به شما
تماشا و نشست
© تمامی حقوق برای شرکت ایده بکر مبین محفوظ است.