بازنشر گفتگوی آیت الله هاشمی با رهبری درمورد مصالحه با آمریکا

به آقا گفتم اگر شما ضررهای عدم مذاکره با آمریکا را در روز قیامت به‌عهده می‌گیرید، من دیگر حرفی ندارم. ایشان گفت: بله، آن جواب خدائی‌اش با من باشد.

پرسش: این روزها ویدئوی گفتگوی مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی با یک رسانه چندی قبل از درگذشتش، در مورد اختلاف نظر وی با رهبر انقلاب در مورد مصالحه با آمریکا، در شبکه های اجتماعی باز نشر می شود.

آیت‌الله هاشمی: به آقا گفتم اگر شما ضررهای عدم مذاکره با آمریکا را در روز قیامت به‌عهده می‌گیرید، من دیگر حرفی ندارم. ایشان گفت: بله، آن جواب خدائی‌اش با من باشد.

آیت‌الله هاشمی: اختلاف که ما همیشه داشتیم. ما هیچ‌وقت بی‌اختلاف نظر نبودیم در همه مسائل که در بعضی جاها. همین یکی‌اش مسأله آمریکا بود.

مجری: بله.
آیت‌الله هاشمی: من یک‌بار خدمت آقای خامنه‌ای (چون این دیگر در جلسه خبرگان و در حضور خودشان گفته شد)، من [بازگو] می‌کنم. با آقای روحانی خب گفتم مشاور ما بود و رئیس شورای عالی امنیت‌مان بود. ایشان هم مثل من نظرش همین بود که ما باید مسائل‌مان را با آمریکا حل کنیم. آقای روحانی آمد یک دوتا ستون درست کرد، منافع این کار و ضررهایش.

مجری: زمان ریاست‌جمهوری‌شان؟
آیت‌الله هاشمی: آره.

مجری: حدود سالش را در ذهن دارید؟
آیت‌الله هاشمی: حالا دیگر همین چیزها بود.

مجری: یعنی اواخر است یا اوایل؟
آیت‌الله هاشمی: نه، اواخر نیست. وسط‌های کار است، در بحبوهه کارها بود. من الان آن دوستون را یک‌جا دارم. من رفتم براساس آن با آقا (خودم هم نظراتی داشتم و اضافه کردم)، رفتم با آقا صحبت کردم.

مجری: منافعش چیست و ضررهایش چیست.
آیت‌الله هاشمی: خیلی بحث کردیم. یکی-دو ساعت بحث کردیم و به نتیجه نرسیدیم. من دیگر معمولا هم این است وحالا هم همین‌طور است؛ وقتی‌که با ایشان اختلاف داشته باشیم، من نظر ایشان را نهایتا برای خودم حجت می‌دانم. چون ایشان حق اظهارنظر قاطع دارد دیگر، رهبر است.

مجری: بله.
آیت‌الله هاشمی: من گفتم خیلی‌خب، ما دیگر حرف دیگری نمی‌توانیم به شما بزنیم. فقط مسأله ما هست و خدا، بالاخره روز قیامت از من و شما می‌پرسند. اگر ضرری و این همه ضرری که این‌طرف هست...

مجری: که ضررهایش خیلی سنگین‌تر بود در آن دوستون.
آیت‌الله هاشمی: آره، برای نظام این مشکلات، مسلمان‌ها و نظام و... این‌ها را اگر شما به‌عهده می‌گیرید، من دیگر حرفی ندارم. ایشان گفت: بله، آن جواب خدائی‌اش با من باشد.

مجری: درست است.

 

 

###




نظرات کاربران

آخرین اخبار
از پرسش به شما 1
از پرسش به شما 2
یادداشت و نظر
از پرسش به شما
تماشا و نشست
© تمامی حقوق برای شرکت ایده بکر مبین محفوظ است.