ایران آژانس بین المللی انرژی اتمی را به همکاری با مخالفان احیای برجام متهم کرد

رئیس سازمان انرژی اتمی ایران در ادامه از «رفتار سیاسی و غیرحرفه‌ای آژانس» در ارتباط با افشای گزارش‌های محرمانه برجام به مخالفان این مذاکرات» ابراز تاسف کرده است.

پرسش: یک روز پس از اظهارات مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی درباره اقدامات ایران در تاسیسات هسته‌ای فردو، محمد اسلامی، رئیس سازمان انرژی اتمی ایران آژانس را متهم کرد که اطلاعات برنامه هسته‌ای این کشور را به دست مخالفان احیای توافق هسته‌ای موسوم به برجام می‌دهد.
محمد اسلامی به اسپوتنیک گفت: «آژانس بین‌المللی انرژی اتمی اطلاعات برنامه هسته‌ای ایران را به دست مخالفان مذاکرات برای ازسرگیری برجام یا توافق هسته‌ای می‌دهد.»

رئیس سازمان انرژی اتمی ایران در ادامه از «رفتار سیاسی و غیرحرفه‌ای آژانس» در ارتباط با افشای گزارش‌های محرمانه برجام به مخالفان این مذاکرات» ابراز تاسف کرده است.

محمد اسلامی با این حال اشاره‌ای به نام کشورهای مخالف احیای برجام نکرده است.

رئیس سارمان انرژی اتمی ایران همچنین در همین روز در پاسخ به اظهارات روز گذشته رافائل گروسی گفت :«از مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی این انتظار را داریم که رفتار حرفه‌ای خود را همچنان حفظ کند و بخشی از جریان فشار علیه کشور ما نباشد. »

رافائل گروسی روز سه‌شنبه گفت بود که اقدامات او سیاسی نیست و تنها در راستای شفاف سازی درباره برنامه هسته‌ای ایران است.

او با اشاره تغییرات در سانتریفیوژها در فردو گفت، ایران نباید تغییرات یک‌جانبه اخیر را در تاسیسات اتمی فردو انجام می‌داد و این امر مستلزم افزایش بازرسی‌ها است.

طی هفته‌های اخیر اختلاف میان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی و ایران بر سر موضوع تغییرات در تاسیسات هسته‌ای «فردو» باعث تتنشی تازه در روابط تهران و این نهاد بین‌المللی شده است.

آژانس بین‌المللی انرژی اتمی هفته گذشته در گزارشی به شورای حکام این نهاد اعلام کرد که بازرسان در بازدید از تاسیسات، متوجه اتصال دو زنجیره از سانتریفیوژهای غنی‌سازی ۶۰ درصدی در تأسیسات غنی‌سازی فردو شدند که ایران قبل از آن٬ آژانس را درباره آن مطلع نکرده بود.

ایران اصرار دارد موضوع دستکاری اتصال دو زنجیره از سانتریفیوژهای غنی‌سازی ۶۰ درصدی «خطای» انسانی بوده است.

 

###




نظرات کاربران

آخرین اخبار
از پرسش به شما 1
از پرسش به شما 2
یادداشت و نظر
از پرسش به شما
تماشا و نشست
© تمامی حقوق برای شرکت ایده بکر مبین محفوظ است.