واکنش تاج به شایعه تبانی:فوتبال ایران پاک است

پرسش:رئیس فدراسیون فوتبال روز چهارشنبه در واکنش به مطرح شدن شایعه تبانی در دیدار شب گذشته تیم های ملی فوتبال ایران و سوریه در مقدماتی جام جهانی 2018روسیه تصریح کرد که فوتبال ایران پاک است و مطرح شدن موضوع تبانی از سوی نماینده مجلس شورای اسلامی جای تاسف دارد.

پرسش:رئیس فدراسیون فوتبال روز چهارشنبه در واکنش به مطرح شدن شایعه تبانی در دیدار شب گذشته تیم های ملی فوتبال ایران و سوریه در مقدماتی جام جهانی 2018روسیه تصریح کرد که فوتبال ایران پاک است و مطرح شدن موضوع تبانی از سوی نماینده مجلس شورای اسلامی جای تاسف دارد.

 

تیم ملی فوتبال ایران در آخرین دیدار خود در مرحله مقدماتی جام جهانی 2018 روسیه در مقابل سوریه به تساوی 2 بر 2 رسید و با 22 امتیاز به عنوان تیم نخست از گروه اول مسابقات آسیا به جام جهانی روسیه صعود کرد. 
در پی این نتیجه حشمت الله فلاحت پیشه نماینده مجلس و عضو کمیسیون امنیت ملی که نتیجه این دیدار را در شان تیم ملی ندانست از وزیر ورزش و جوانان در مورد احتمال تبانی در بازی ایران سوریه توضیح خواست.
مهدی تاج گفت: سوریه هیچگاه از قدرت‌های فوتبال آسیا نبوده اما همیشه حریفی سرسخت برای فوتبال ایران بوده است.
وی افزود: ما سابقه تساوی با سوریه را در بازی های مقدماتی جام جهانی از 1994 تا به امروز داشته ایم و بیان تبانی چیزی جز خدشه دار کردن اعتبار ورزش و حیثیت فوتبال ملی نیست.
رئیس فدراسیون فوتبال اضافه کرد: آنها که کارلوس کی روش را می شناسند به خوبی می دانند که در مرام ، منش و سابقه حرفه ای این مربی هیچ وقت چنین چیزی مطرح نبوده و نیست زیرا او یک مربی بزرگ و معتبر بین المللی است.
تاج درباره دیدار شب گذشته ایران و سوریه که با نتیجه 2بر2پایان یافت ،گفت: تا آخرین لحظه تیم برتر و برنده میدان بودیم و حضور بازیکنان جوان و آینده دار و همین طور کمتر از حد انتظار ظاهر شدن برخی بازیکنان و از همه مهمتر خستگی مسافت طولانی بازگشت از کره جنوبی ، دست بهم داد تا تیم ملی نتیجه پیروزی را حفظ نکند.
وی در پایان افزود: نتیجه تساوی در این دیدار از شایستگی کادر فنی و بازیکنان تیم ملی فوتبال ایران کم نمی کند و ما بدون باخت به روسیه رفتیم . تیم ملی با حمایت وزیر ورزش و جوانان با قدرت تلاش خود را برای رسیدن به دور دوم مرحله نهایی جام جهانی ادامه خواهد داد.
تیم فوتبال ایران در گروه نخست منطقه آسیا با انجام 10دیدار ،6پیروزی ،4مساوی و 10 گل زده در مجموع با 22 امتیاز به جام جهانی صعود کرد.
در مجموع در منطقه آسیا تاکنون چهار تیم ایران-کره جنوبی- ژاپن و عربستان از دو گروه اول و دوم قاره کهن به جام جهانی صعود کرده اند و تیم های سوریه و استرالیا با راهیابی به مرحله پلی آف به مصاف هم می روند.
برنده این دیدار نیز به مصاف نماینده کونکاکاف (آمریکای شمالی،مرکزی و کارائیب) می رود تا سرنوشت دیگر تیم صعود کننده از آسیا به جام جهانی مشخص شود.
بیست و یکمین دورهٔ جام جهانی فوتبال از27خرداد 1397در کشور روسیه برگزار می‌شود.

 

###




نظرات کاربران

آخرین اخبار
از پرسش به شما 1
از پرسش به شما 2
یادداشت و نظر
از پرسش به شما
تماشا و نشست
© تمامی حقوق برای شرکت ایده بکر مبین محفوظ است.