دین اسلام به هیچ وجه با موسیقی مخالف نیست

پرسش:نماینده ولی فقیه در استان کردستان گفت: دین اسلام به هیچ وجه با موسیقی مخالف نیست بلکه با موسیقی که لهو و لعب باشد و انسان را به فحشا و فساد بکشاند، مخالف است.

پرسش:نماینده ولی فقیه در استان کردستان گفت: دین اسلام به هیچ وجه با موسیقی مخالف نیست بلکه با موسیقی که لهو و لعب باشد و انسان را به فحشا و فساد بکشاند، مخالف است.

به گزارش ایسنا،  آیت الله سیدمحمد حسینی شاهرودی، روز جمعه(10 شهریورماه) در آیین اختتامیه هفتمین دوره جشنواره دف نوای رحمت در پردیس سینما بهمن سنندج اظهار کرد: همه دستورات دین اسلام زیباست و حتی در مورد موسیقی عملی و نظری هم به مسایل قابل توجهی اشاره شده است.

وی افزود: دین اسلام در هر زمینه‌ای برای رشد علمی و فکری انسان‌ها تدابیری اندیشیده که در این زمینه موسیقی در پرورش روح و عقل انسان موثر است.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان با بیان اینکه موسیقی طبیعت، آرامش بخش و روح انگیز است، عنوان کرد: موسیقی هم موجب آرامش جسم می‌شود و هم روح انسان را صیقل می‌دهد.

وی تصریح کرد: بعضی از موسیقی‌ها شفابخش هستند اما متاسفانه برخی از موسیقی‌ها هم انسان را به ابتذال کشانده و موجب فحشا و فساد می‌شوند.

آیت الله حسینی شاهرودی گفت: دین اسلام به هیچ وجه با موسیقی مخالف نیست بلکه با موسیقی که لهو و لعب باشد و انسان را به فحشا و فساد بکشاند، مخالف است.

وی در ادامه بیان کرد: خوشبختانه ساز دف در استان کردستان در مجالس دینی و عرفانی به کار گرفته می‌شود و این ویژگی بارز و خوب این منطقه است.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان در پایان سخنان خود، به انجام پژوهشی در ارتباط با اثرات موسیقی بر روی گیاهان اشاره و خاطرنشان کرد: براساس مطالعاتی که در کشور هلند صورت گرفته است، آهنگ‌های خشن و مبتذل رشد گیاهان را متوقف کرده اما نوای قرآن باعث رشد گیاهان شده است.

 

###




نظرات کاربران

آخرین اخبار
از پرسش به شما 1
از پرسش به شما 2
یادداشت و نظر
از پرسش به شما
تماشا و نشست
© تمامی حقوق برای شرکت ایده بکر مبین محفوظ است.