طومار کارکنان ایرنا علیه مسئولان اجرایی این سازمان

کارکنان ایرنا همچنین در این طومار نسبت به تعطیلی اکثر مهمانسرای های سازمان در دفاتر داخلی ، عدم توجه مسئولان سازمان به امکانات رفاهی آنان و نیز پرداخت نشدن هزینه های مقرر سفر که معمولا سالی دو بار در قالب امکانات رفاهی پرداخت می شد، ابراز ناخرسندی کردند.

پرسش:در پی تشدید نارضایتی به خاطر سوء مدیریت در ایرنا و بی توجهی مسئولان اجرایی سازمان به خواسته های صنفی آنها ، کارکنان و خبرنگاران با تهیه طوماری خطاب به ضیاء هاشمی مدیرعامل خبرگزاری جمهوری اسلامی خواستار پیگیری مطالبات صنفی خود شدند.

کارکنان ایرنا در این طومار که چندی قبل تهیه و به ریاست دفتر حوزه مدیرعامل ارسال شد درمورد عدم انجام تعهدات بیمه تکمیلی طرف قرارداد سازمان به ضیاء هاشمی نوشتند: پس از واگذاری بیمه تکمیلی کارکنان و خانواده های آنان به شرکت بیمه نه چندان شناخته شده "آرمان" نه تنها شرایط بهتری مهیا نشد بلکه مشکلاتی نیز پدید آمده است.

امضاء کنندگان طومار ضمن ابراز نارضایتی از شرایط و وضعیت نامناسب بیمه تکمیلی خود ، افزودند: براساس قرارداد جدید منعقده با شرکت بیمه آرمان در مقایسه با قرارداد و تعهد به آن توسط شرکت بیمه قبلی (البرز) نه تنها شرایط بهتری برای بهره مندی کارکنان و خانواده های آنها ایجاد نشده بلکه شرایط پرداخت هزینه های درمانی به بیمه شدگان نیز دشوارتر شده است.

کارکنان ایرنا ناتوانی شرکت بیمه آرمان در انجام تعهدات اش را اصلی ترین نگرانی خود اعلام کردند و نوشتند: عدم توانایی شرکت بیمه آرمان در پوشش بیمه تکمیلی همکاران و ناتوانی درانجام تعهدات خود سبب گشته تا اصل قرارداد و اجرای آن را به بیمه SOS واگذار کند.

در این طومار باتوجه به نقش واسطه ای بیمه آرمان و واگذاری تعهدات خود به بیمهSOS  به علت ناتوانی مالی تصریح شده است : از آنجایی که بیمه آرمان طرف قرارداد قانونی ایرنا است و براساس قانون نیز به علت عدم توانایی شرکت بیمه متعهد شونده (آرمان) قرارداد منعقده باید لغو و قرارداد جدیدی با شرکت واجد شرایط دیگر منعقد شود.

آنان یکی از نواقص قرارداد با بیمه آرمان را کسر فرانشیز آن برشمردند و تصریح کردند: در قرارداد جدید کسر20 درصد از خسارت های ارایه شده جهت پرداخت ذکر شده حال آنکه در سنوات قبلی بیمه البرز به میزان 10 تا 15 درصد فرانشیز را از مبالغ کسر می کرد بنابراین با توجه به مابه التفاوت افزایش فرانشیز عملا مزیت افزایش سقف تعهدات در این قرارداد از بین رفته است.

در این طومار مدت زمان نسبتا طولانی پرداخت خسارت به بیمه شدگان یکی دیگر از نواقص قرارداد ایرنا با بیمه آرمان ذکر شد و آمده است: بیمهSOS  به عنوان متعهد با واسطه برای پرداخت هزینه ها حداقل دو هفته کاری را لحاظ نموده که با در نظر گرفتن تعطیلات پرداخت خسارت از سوی شرکت دست کم سه هفته طول می کشد و این درحالی است که در سنوات گذشته حداکثر تا 10روز پرداخت ها انجام می شد.

کارکنان ایرنا همچنین در این طومار نسبت به تعطیلی اکثر مهمانسرای های سازمان در دفاتر داخلی ، عدم توجه مسئولان سازمان به امکانات رفاهی آنان و نیز پرداخت نشدن هزینه های مقرر سفر که معمولا سالی دو بار در قالب امکانات رفاهی پرداخت می شد، ابراز ناخرسندی کردند.

 

 

   * متن طومار و امضاها در «پرسش» محفوظ است*

###

 




نظرات کاربران

آخرین اخبار
از پرسش به شما 1
از پرسش به شما 2
یادداشت و نظر
از پرسش به شما
تماشا و نشست
© تمامی حقوق برای شرکت ایده بکر مبین محفوظ است.