مجادلۀ دوچهرۀاصلاح طلب برسرآمریکا بالاگرفت؛پاسخ شدیداللحن ترعباس عبدی به احمدپورنجاتی

ماجرا از آنجایی شروع شد که عباس عبدی از رهبران حمله دانشجویان به سفارت آمریکا در تهران در سال 1358 در اظهاراتی در چهلمین سال این رویداد  از این اقدام در جای خود دفاع و در این ضمن از آمریکا انتقاد کرد.

پرسش: احمدپورنجاتی نماینده اصلاح طلب مجلس ششم و معاون مطبوعاتی وزارت ارشاد دولت اصلاحات که دیروز به مدافعین حمله به سفارت آمریکا در تهران به تندی تاخته بود، شب همان روز پاسخ شدیدتری از عباس عبدی از چهره های شاخص روزنامه نگاران اصلاح طلب و رییس کنونی انجمن روزنامه نگاران تهران، دریافت کرده بود.

ماجرا از آنجایی شروع شد که عباس عبدی از رهبران حمله دانشجویان به سفارت آمریکا در تهران در سال 1358 در اظهاراتی در چهلمین سال این رویداد  از این اقدام در جای خود دفاع و در این ضمن از آمریکا انتقاد کرد.

احمدپورنجاتی روز جمعه و چهار روز بعد از سالگرد این رویداد در توییتر پاسخ این دفاع را به نحو تندی داد و خواهان سکوت شرمگینانۀ مدافعین این اقدام شد.

او نوشت یک غلطی کرده اید، من و ما هم در عالم خلسه و نفرت از مستبد فراری،در حال و هوای ضد امپریالیستی، برای آن کار خلاف عرف تان هورا کشیده ایم .حالا بعد از چهل سال از اشغال سفارت ،که طشت فاجعه اش بر زمین افتاده،همچنان زور می زنید که با حرافی،ماست مالی اش کنید؟! پیشنهاد: سکوت شرمگینانه!

 

 

ساعاتی بعد از انتشار این توییت و به یک روز نرسده و در همان جمعه شب عباس عبدی پاسخ او را در سه توییت جداگانه و البته با کنایه هایی (دخالت در ساخت برنامه مشهور هویت در صداوسیما، شیفتگی و خلسگی) داد. او پورنجاتی را متهم کرد که نه تنها از روزنامه نگاران دفاع نکرده بلکه بازداشت آنها را تایید کرده است.   

توییت های سه گانه عباس عبدی:

 

آن بخش که اقرار علیه دائم‌الخلسگی!! خویش است را باید پذیرفت. ولی ای‌کاش سری هم به "هویت‌"سازی بزنند حتی اگر شرمنده نمی‌شدند عذرخواهی می‌کردند. ای‌کاش از روزی شرمنده شوند که بجای انجام وظیفه و دفاع از روزنامه‌نگاران، بازداشت آنان را تایید می‌کردند./۱

 

 

ای‌کاش از دورانی شرمنده باشند که حتی جرات بیانش را ندارند چه رسد به اظهار شرمندگی. عمری در خلسه هورا کشیدن، شرمندگی هم دارد. البته نفرت و شیفتگی برخی‌ها چنان عمیق و ریشه‌دار است که هیچگاه از میان نمی‌رود./۲


نفرت و‌ شیفتگی آنان تغییر موضع یا منش نیست، بلکه همان شخصیت است که هر بار به شکلی متفا‌‌وت خود را نشان می‌دهد. مدعی عبور از نفرت هستند ولی ادبیاتشان سراسر هتاکی و نفرت‌پراکنی است. هنگامی که پس از ۴۰ سال منطق و ادبیات‌مان سقوط می‌کند بهتر از متن مذکور را شاهد نخواهیم بود./۳

 

حال باید دید این مجادلۀ عمومی شدۀ کم سابقه دو چهرۀ اصلاح طلب، دورتازه ای دارد؟ اگرهم دورتاره ای نداشته باشد، به خوبی نمایانگر اختلاف نظر و شکاف میان چهره ها و رهبران اصلاح طلب است که علاوه بر عاملیت گذر زمان، با استقرار دولت روحانی نمایان شد. یک دستاورد دولت روحانی برای اصلاح طلبان، ایجاد شکاف میان اصلاح طلبان و تضعیف اعتماد عمومی به آنها بوده است. 

 

####

 




نظرات کاربران

آخرین اخبار
از پرسش به شما 1
از پرسش به شما 2
یادداشت و نظر
از پرسش به شما
تماشا و نشست
© تمامی حقوق برای شرکت ایده بکر مبین محفوظ است.