ظریف: هزار هزار میلیارد تومان پول‌شویی در کشور انجام می‌شود

محمدجواد ابطحی، نماینده خمینی‌شهر در مجلس از ظریف پرسیده بود که چرا گفته است در کشور ۳۰ هزار میلیارد تومان پولشویی انجام می‌شود.

پرسش: وزیر خارجه می‌گوید «هزار هزار میلیارد تومان پول‌شویی توسط باندهای قاچاق سکه و ارز رد و بدل می‌شود».

محمدجواد ظریف که روز یک‌شنبه ۱۲ آبان در جلسه علنی مجلس به پرسش یک نماینده پاسخ می‌داد، با اشاره به دادگاه «سلطان سکه» گفت در این دادگاه «روش‌های پول‌شویی» توضیح داده شد.

محمدجواد ابطحی، نماینده خمینی‌شهر در مجلس از ظریف پرسیده بود که چرا گفته است در کشور ۳۰ هزار میلیارد تومان پولشویی انجام می‌شود.

وزیر خارجه گفته است «دامن نظام جمهوری اسلامی از این حرف‌ها مبراست» و منظور او «دارنده پول» و «گروه‌های فشاری» بوده که «منافع شخصی» دارند.

ظریف روز ۲۱ آبان سال گذشته دلیل «فضاسازی‌ها» علیه لوایح مرتبط با پول‌شویی در کشور را «منافع اقتصادی ده‌ها هزار میلیارد تومانی» برخی افراد دانست.

لوایح پولشویی که ایران را ملزم به پیوستن به برخی کنوانسیون‌های مقابله با پولشویی می‌کند در مجمع تشخیص مصلحت نظام در انتظار تصمیم‌گیری نهایی است.

وزیر خارجه در جلسه امروز مجلس گفته است: «اتهاماتی که به جمهوری اسلامی وارد می‌کنند این است که به این کنوانسیون‌ها نمی‌پیوندد، زیرا نمی‌خواهد با تروریسم و پول‌شویی مقابله کند».

 

###




نظرات کاربران

آخرین اخبار
از پرسش به شما 1
از پرسش به شما 2
یادداشت و نظر
از پرسش به شما
تماشا و نشست
© تمامی حقوق برای شرکت ایده بکر مبین محفوظ است.