مردپرنده مسیر فرانسه تا انگلیس را برای نخستین بار پرواز کرد

زاپاتا در ۲۵ ژوئیه(۳ مرداد) اولین تلاش خود برای رد شدن از کانال مانش انجام داد، اما او در میانه مسیر به آب افتاد.

پرسش:فرانکی زاپاتا، مخترع ۴۰ ساله فرانسوی توانست با یک "فلای‌بورد" از روی کانال مانش پرواز کرده و به اولین کسی تبدیل شد که ‌توانسته از فرانسه تا انگلیس با چنین وسیله‌ای به صورت هوایی عبور کند.

زاپاتا در ۲۵ ژوئیه(۳ مرداد) اولین تلاش خود برای رد شدن از کانال مانش انجام داد، اما او در میانه مسیر به آب افتاد.

 

اولین تلاش فرانکی زاپاتا برای عبور از کانال مانش که ناموفق بود

 

وی که‌ قهرمان سابق جت اسکی است، صبح یکشنبه( ۴ اوت) از ساحلی در نزدیکی بندر کاله در شمال فرانسه به پرواز در آمد و در نزدیکی بندر دوور در جنوب انگلستان به زمین نشست.

 

فرانکی زاپاتاحق نشر عکس AFP
Image caption این وسیله پرنده دارای ۵ موتور جت است

 

این وسیله پرنده مجهز به پنج موتور جت بوده که سوخت آن نفت سفید است و می‌تواند با سرعتی بیش از ۱۱۸ کیلومتر در ساعت پرواز کند.

در تلاش اول برای عبور از کانال مانش، وقتی که زاپاتا تلاش کرد برای سوختگیری روی قایقی فرود بیاید،‌ به داخل دریا سقوط کرد اما در اثر افتادن در آب صدمه‌ای ندید.

در تلاش امروز برای سوخت‌رسانی از یک قایق بزرگتر استفاده شد تا این پرنده بتواند از مسیر ۳۵ و نیم کیلومتری کانال مانش عبور کند.

 

 

 

پرواز  زاپاتا در جریان رژه ارتش در روز ملی فرانسه


به تازگی و در جریان رژه ارتش در روز ملی فرانسه (روز باستیل)، آقای زاپاتا با فلای‌بورد مجهز به موتور جت خود بر فراز جمعیت پرواز کرد و همه را شگفت‌زده کرد.

امانوئل مکرون، رئیس‌جمهوری فرانسه، پس از آنکه فرانکی زاپاتا جمعیت را شگفت‌زده کرد، در توئیتی همراه با ویدئویی از این نوآوری گفت :"به ارتش‌مان افتخار می‌کنم، مدرن و نوآورانه است".

تلاش اول، درست در روزی انجام شد که ۱۱۰ سال پیش از آن، یک خلبان و مخترع فرانسوی موفق شده بود با هواپیمای ساخت خود از کانال مانش عبور کند.

لویی بلریو،‌ در ۲۵ ژوئیه ۱۹۰۹ موفق شد با هواپیمای ساخت خود، برای اولین بار در مدت زمان ۲۷ دقیقه از بندر کاله فرانسه به بندر دوور بریتانیا برسد.

 

###

 




نظرات کاربران

آخرین اخبار
از پرسش به شما 1
از پرسش به شما 2
یادداشت و نظر
از پرسش به شما
تماشا و نشست
© تمامی حقوق برای شرکت ایده بکر مبین محفوظ است.