شادمانی مضاعف کارکنان ایرنا از پیروزی حسن روحانی

پرسش: با پیروزی حسن روحانی در انتخابات ریاست جمهوری بطرز قابل توجهی شادمانی در بین کارکنان ایرنا از بابت این پیروزی و مصادف با آن ، مضاعف بوده است.

پرسش: با پیروزی حسن روحانی در انتخابات ریاست جمهوری بطرز قابل توجهی شادمانی در بین کارکنان ایرنا از بابت این پیروزی و مصادف با آن ، مضاعف بوده است.

نامه ارسالی یکی از کارکنان خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) ؛ خبرگزاری رسمی دولت به سایت«پرسش» ضمن اشاره به این پدیده ، دلیل آن را برشمرده است.

او می نویسد که غالب کارکنان ایرنا هم در دولت یازدهم و هم در انتخابات دوازدهم به دکتر حسن روحانی تمایل و علاقه داشته اند، اما این دلیل شادمانی آنها بخاطر پیروزی دکتر روحانی نیست بلکه دلیل اصلی دیگری دارد.

این خبرنگار ایرنا می نویسد که کارکنان و خبرنگاران ایرنا همچون مرد ایران، افرادی معتدل با گرایش اصلاحی هستند و به دولت روحانی بخصوص شخص دکتر روحانی علاقه ویژه ای دارند که این علاقه با پیروزی وی در انتخابات ریاست جمهوری بیشتر و شادمانی آنها مضاعف شد. علت آن هم اینست که آنها امید واثق دارند که دکتر روحانی دگر معذوریت و محدودیت دولت یازدهم را ندارد و دست به تغییرات مطلوب و تحول خواه در مدیریت دستگاه ها می زند.

وی بااشاره به نخستین نشست خبری رییس جمهوری که ایشان وعده تغییر در دولت را داد، به این امید بسته اند که این تغییرات شامل حال ایرنا بشود که البته در دولت یازدهم صورت نگرفت و در دولت دوازدهم صورت خواهد گرفت.

مهمتر اینکه ؛ کارکنان ایرنا از امید عبور کرده اند و مطمئن شده اند که تغییر مدیریتی ایرنا در راه است حتی اگر تغییر وزیر هم صورت بگیرد؛ تغییر مدیرعامل ایرنا قطعی است.

سیدرضا صالحی امیری نیز از قبل از تصدی وزارت ارشاد به این نتیحه رسیده بود که مدیرعامل ایرنا بایستی تغییر کند تا تیم رسانه ای دولت در مسیر درست حمایت از دولت قرار بگیرد اما برخی درگیری های کاری او از جمله جشنواره فیلم فجر و مسائلی که در پی داشت که منجر به تغییر معاون سینمایی شد،‌ او را از توجه و تمرکز بر تغییر مدیرعامل ایرنا غافل کرد.

نکته دیگر اینکه ارکان حاکمیتی بیشتر از زمانی که محمد خدادی مدیرعامل ایرنا که اصلاح طلبان او را از خود نمی دانند،‌ این سمت را اشغال کرد، بیشتر اصلاح طلب شده است و  قطعا آنها تمایل ندارند فردی که در هر دولتی می تواند خود را سازگار کند و همراه نشان دهد و اهل هزینه دادن برای آرمان های اعتقادی و سیاسی نیست، کسی که پیشینه روشن و مثبت اصلاح طلبی و یا اعتدالی ندارد،در این وانفسای مقابله صداوسیما با دولت، همچنان بر این مسند باشد.

 از سوی دیگر ایرنا شاید تنها سازمان دولت باشد که مدیران دولت احمدی نژاد کماکان در آن مسووللیت دارند و از دایره قدرت و تصمیم گیری هرگز دور نشده اند و سووال اینجاست آیا آنها می توانند مبلغ خوبی برای دولت دوم روحانی باشند؟ تجربه چهارسال گذشته نشان داد که برای دولت اول روحانی آنها چنین نبودند و بنابراین روحانی نمی خواهد دولت دوم که توقعات از او کمتر نیست و راه هم هموارتر نیست، این مدیرعامل را همراه داشته باشد و چه بسا قبل از معرفی کابینه به مجلس یازدهم، وی را تغییر کند.

به این خاطر است که کارمندان ایرنا و بدنه ایرنا که اصلاح طلب است امید قطعی دارد که مدیریت ناهمسوی کنونی با دولت روحانی رفتنی است و شادی مضاعف آنها نیز از این بابت است.  

نکته پایانی نامه یادشده اینست که محمد خدادی مدیرعامل ایرنا نه فعالیت محتوایی ایرنا و  مسیر فکری دولت اول روحانی را تقویت کرد که  برخی از ریزش آرای وی در انتخابات دوازدهم ناشی ازضعف های قبلی ایرنا در پاسخ پیشاپیشی به

تخریب های موجود در جامعه که در مناظره ها تجلی کرد ناشی از همین ضعف ایرنا و تیم رسانه ای دولت است و نه به رفاهیات و مسائل حقوقی و  مالی کارکنان ایرنا توجه نشان داد.  

###   




نظرات کاربران (1)

آخرین اخبار
از پرسش به شما 1
از پرسش به شما 2
یادداشت و نظر
از پرسش به شما
تماشا و نشست
© تمامی حقوق برای شرکت ایده بکر مبین محفوظ است.