ناطق نوری، «ناطق اعتدال» از ریاست دفتر بازرسی رهبری «استعفا کرد»

پرسش: حجت الاسلام والمسلمین علی اکبر ناطق نوری رییس دفتر بازرسی دفتر رهبر انقلاب، مردی که نقطه اتصال اصولگرایان و اصلاح طلبان محسوب می شود، از این سمت استعفا کرد. 

پرسش: حجت الاسلام والمسلمین علی اکبر ناطق نوری رییس دفتر بازرسی دفتر رهبر انقلاب، مردی که نقطه اتصال اصولگرایان و اصلاح طلبان محسوب می شود، از این سمت استعفا کرد. 

این خبر یک روز پس از آن منتشر می شود که شامگاه چهارشنبه، ۲۷ اردیبهشت، کانال‌های تلگرامی نزدیک به ابراهیم رئیسی، رقیب حسن روحانی در انتخابات ریاست جمهوری، از برکناری آقای ناطق نوری از سمت ریاست بازرسی دفتر رهبر جمهوری اسلامی خبر دادند.

اما یک منبع آگاه که خبرگزاری های داخلی از وی گزارش داده اند، خبرسازی برخی کانال‌های خبری حامی یک کاندیدای خاص در خصوص عزل حجت الاسلام علی اکبر ناطق نوری از ریاست دفتر بازرسی دفتر مقام معظم رهبری را کذب خواند.

این منبع آگاه گفت:« آقای ناطق نوری چندی پیش با توجه به احساس وظیفه‌ای که برای دفاع از جناب آقای روحانی و دولت تدبیر و امید می‌کردند تصمیم گرفتند به نفع ایشان به سخنرانی و اظهارنظر بپردازند و با توجه به اینکه ایشان به جد معتقدند مجموعه نهاد رهبری که در نزد مردم جایگاه والایی دارد نباید ابزار دست هیچ یک از جریانات سیاسی شود و سوء استفاده‌ سیاسی و جناحی از این نهاد و سایر نهادهای انقلابی نادرست است و انتصاب خود به ریاست دفتر بازرسی مقام معظم رهبرى را در تلاقى با این دیدگاه مى‌دانست، استعفای خود را مدتی پیش به معظم له تقدیم کردند.»

وی اعلام کرد که آقای ناطق نوری مدتی پیش و پس از آن که «تصمیم گرفت در دفاع از حسن روحانی سخنرانی و اظهار نظر کند» از این سمت استعفا کرده است.

علی‌اکبر ناطق نوری که ریاست مجلس شورای اسلامی را در سابقه خود دارد، در انتخابات ریاست جمهوری از حسن روحانی حمایت کرده و چندین بار در نشست‌های مختلف در حمایت از او سخنرانی کرده است.

استعفای ناطق نوری از سمت بازرسی دفتر رهبر انقلاب  در حالی است که حسن روحانی در روزهای گذشته بارها نهادهای زیر نظر رهبری، از جمله سپاه پاسداران، قوه قضائیه و صداوسیما را تلویحا یا صراحتا به دخالت در انتخابات متهم کرده است.

برخی از این نهادها از جمله سپاه پاسداران اما اعلام کرده اند که هیچ دخالتی در انتخابات ندارند.

علی‌اکبر ناطق نوری از سال‌های پایانی دهه ۶۰ رئیس بازرسی دفتر رهبر انقلاب بود.

حجت الاسلام والمسلمین ناطق نوری از اعضای ارشد جامعه روحانیت مبارز و رقیب محمد خاتمی در انتخابات ریاست جمهوری سال ۷۶ بود.

در انتخابات ریاست جمهوری سال ۸۸ اما خبرهایی درباره حمایت او از میرحسین موسوی، نامزد اصلاح‌طلبان، منتشر شد.

محمود احمدی‌نژاد، رئیس جمهوری سابق در مناظره‌های مناقشه برانگیز انتخابات ریاست جمهوری سال ۸۸، با نام بردن از پسران آیت الله هاشمی رفسنجانی و علی‌اکبر ناطق نوری آنان را تلویحا به فساد اقتصادی متهم کرد.

پس از این سخنان احمدی‌نژاد، مصطفی ناطق نوری پسر علی‌اکبر ناطق نوری، در نامه‌ای به میرحسین موسوی شیوه مناظره تلویزیونی وی با رقیب انتخاباتی‌اش را ستود و برای او آرزوی پیروزی کرد.

در آذرماه سال ۹۵ نیز درگیری لفظی ناطق نوری با صادق لاریجانی، رئیس قوه قضائیه، خبرساز شد.

###




نظرات کاربران

آخرین اخبار
از پرسش به شما 1
از پرسش به شما 2
یادداشت و نظر
از پرسش به شما
تماشا و نشست
© تمامی حقوق برای شرکت ایده بکر مبین محفوظ است.